1395-11-14 18:03
1812
0
34643
برگی از تاریخ انقلاب در رامیان(8)؛

شکل گیری گروه ضربت در رامیان برای مبارزه با تخریب گران جنگل

گروه ضربت، برای مبارزه با تخریب گران جنگل به عنوان منابع ملی و بیت المال مسلمین در پیش از پیروزی انقلاب و دوران مبارزه با حکومت منحوس پهلوی تشکیل شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، به مناسبت سی و هشتمین سالروز بهار انقلاب قرار داریم و به همین بهانه، این پایگاه خبری، خاطرات دوران قبل از پیروزی انقلاب و نقش مردم رامیان در این پیروزی را به واسطه "جعفر بای" فعال فرهنگی و محقق و آسیب شناس اجتماعی و یکی از فعالین دوران انقلاب منتشر می کند.

مبارزات علیه رژیم ستم شاهی روز به روز با برگزاری چلّه های شهدای شهرستانهای کشور اوج می گرفت و حکومت دچار فروپاشی عظیمی شده بود و دستگاه های اداری در اعتصاب بسر می بردند و سیستم نظارتی کاملأ از بین رفته بود.

در چنین وضعیتی گروهی عناصر فرصت طلب که در کنار جنگل و متصل به منابع طبیعی زمین داشتند از فرصت سواستفاده کرده با تجاوز به حریم جنگل و با از بین بردن درختان جنگلی  به اصطلاح  خود جنگل را آباد کرده و به مقدار زمین خود می افزودند.

خبر اینگونه فعالیت های تخریب گرایانه به حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی واعظ رامیانی رسید و با تشکیل گروه ضربت به تعدادی از جوانان مأموریت داد که به سراغ آنها رفته و آنان را نصیحت کرده و از ادامه کار ضدانقلابی باز دارند.

به خاطر دارم که بنده نیز با دوربینم همراه این گروه رفتم و پس از پیمودن مسافتی طولانی تعداد فراوانی از آنان را در حین کار دیده و از صحنه تخریب جنگل تصویر برداری کردم و گروه نیز آنان را نصیحت کرده و  وعده دادند زمین های طاغوتیان را به آنها می دادند و با توجه به اینکه ما از هیچ گونه پشتوانه دولتی برخودار نبودیم و صرفأ با ابلاغ سلام حاج آقا و حمایت مردمی بر خودار بودیم جالب اینکه آنان نیز دست از کار می کشیدند و کار را برای همیشه تعطیل می کردند.

بنده نیز پس از چاپ عکس های گرفته شده با اجازه و نظر حاج آقا آنها را بر روی مقوایی چسبانده و بدون ذکر نامشان بر روی دیوار مسجد نصب کرده و زشتی این کار ضد مردمی را به افکار عمومی یادآور شده و اعلام کردیم که اگر کس دیگری چنین کند به مردم معرفی میشود.

روش کار این گروه آنقدر اثر بخش بود که این گونه اقدامات مذبوحانه تعطیل شد و دیگر کسی دست به چنین کار ناپسندی نزد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.