1396-04-10 16:51
1537
0
40908
در آیین کلنگ زنی هتل "لابوس" رامیان:

ثبت ملی 44 اثر گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامیان + تصاویر

آیین کلنگ زنی هتل "لابوس" رامیان صبح امروز با حضور صادقلو استاندار گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صادقلو فرماندار شهرستان رامیان، حجت الاسلام والمسلمین طاهری امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر، بخشدار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، لابوس نام یونانی رامیان و برگرفته از کتاب سرزمسن جاوید است.یوسفعلی رجبلو ساکن روستای زینب آباد سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث این هتل است.

این هتل به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع در سه طبقه با امکانات فضای سیز،پارکینگ، آب نما، فضایی برای اجرای برنامه های منطقه ای گلستان در قالب نمایشگاه و مرکز دائمی عمومی خرده فرهنگها، رستوران است.

HOTELL10

قلعه میران رامیان دومین ژئوپارک کشور

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: رامیان یکی از شهرستانهایی است که ظرفیت های قابل توجهی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: رامیان نقاط بالقوه ای دارد و هر شخصیتی که قرارست گلستان را ببیند، رامیان در شناسنامه گردشگری این استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور یک ژئو پارک به نام قشم وجود دارد، بیان کرد: قلعه میران رامیان دومین ژئوپارک در کشور است و مطالعات تحقیقاتی آن پایان پدیرفته و بزودی وارد فاز اجرایی می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: ۵ واحد بومی گردی در این شهرستان در دستور کار داریم، ۱۹ خانه مسافر در برنامه ریزی آتی است.

وی با اشاره به ثبت ملی 44 اثر گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامیان گفت: ثبت ملی عزاداری روز عاشورا، دوتار قزلباش و گل رامیان از مهمترین آنها بود و ثبت ملی آبشار شفیع آباد و مراسم حنابندان رامیان نیز در دستور کار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان عنوان کرد: گل رامیان، باغ تاشته و ظرفیتهای آن و محور النگ نیز از دیگر ظرفیتهای گردشگری در رامیان است ک باتدبیر و حمایت فرماندار بتوانیم این حوزه ها را فعال کنیم.

وی تصریح کرد: دستور تامین اعتبار برای مرمت کاخ رامیان گرفته شده است و این کاخ با محوطه ۷ هزار متری در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته و به عنوان باغ موزه و کاخ موزه سنببل گردشی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار شود.

وی با اشااره به ۶ رشته صنایع دستی  در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار نفر در رشته صنایع دستی فعالیت می کنند .

HOTELL12

بومی گردی رویکرد جذب گردشگران است

حسن صادقلو استاندار گلستان، صبح امروز در آیین کلنگ زنی هتل لابوس رامیان گفت: بومی گردی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این فرصت در جهت توسعه فرهنگی، اقتصادی و اشتغال زایی استفاده شود.

وی اظهار کرد: باید گردشگری به روز شود و ما نیاز داریم که صنعت گردشگری استان گلستان متحول شود.

صادقلو افزود: رویکردها در گردشگری فرق کرده و توجیه اقتصادی مطرح نیست و امروزه رویکرد گردشگران واقعی بومی گردی و به روز شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت های منحصر به فرد و شناخته شده ای در منطقه داریم مثل موزه بزرگ میراث روستایی گلستان در قرق، برج آجری قابوس، دیوار بزرگ گرگان، منطقه نمونه گردشگری قلعه میران، بافت های تاریخی و ارزشمند گرگان و گمیشان و جزیره آشوراده.

صادقلو عنوان کرد: همت استان برای احیای میراث طبیعی و گردشی است، اگر دیوار تاریخی گرگان احیا شود با دیوار چین طاق زده می شود.

وی گفت: رامیان از آرامیان گرفته شده است و آرامیان دختر هخامنش بوده و قلعه میران از آثار تاریخی میران شاه سلجوقی تبعیت میکند.

استاندار گلستان افزود: آبشار سرخه کمر، محور جوزک، دیوچشمه دلند پدیده هایی هستند که نیاز به توجه برای گردشگری هستند.

وی تصریح کد: موزه میراث روستایی گلستان ظرفیت بسیار خوبی است که در این دولت کلنگ زنی شده و یکی از مهمترین پروژه های ما در جهت معرفی آداب، رسوم، سنن و فرهنگ ما در جهت جذب گردشگر و توریست است.

صادقلو گفت: توسعه صنعت گردشگری استان گلستان با حضور مهندس ابراهیم  کریمی مدیر کل این دستگاه اجرایی سرعت خوبی گرفته و امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از پروژه ها در دوره وی یا افتتاح شده و یا با ظرفیت شناسی درست ایجاد و در حال کلنگ زنی است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که زمینه های اشتغالزایی را فراهم می کنند مجاهدانی هستند که با خداوند معامله میکنند و روح عبادی برای جامعه به ارمغان می آورند.

HOTELL1

HOTELL2

HOTELL4

HOTELL5

HOTELL6

HOTELL9

HOTELL14

HOTELL15

 

HOTELLl17

HOTELLl18

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.