1396-10-27 19:03
1032
0
49250
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان مطرح کرد؛

ضرورت مجوز اسکان برای زنبورداران مهاجر در شهرستان رامیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: زنبورداران مهاجر در صورت اسکان می توانند به مدت تعیین شده از سوی شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در همان مکان یادشده استقرار یابند و بعد از آن نسبت به تمدید اسکان یا کوچ اقدام نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، جلسه اسکان زنبورستان های مهاجر با حضور نماینده فرماندار و نیروی انتظامی، منابع طبیعی و رئیس دامپزشکی شهرستان رامیان و مدیر عامل اتحادیه زنبور داران استان گلستان و مدیر عامل و تعدادی از زنبورداران شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در دفتر مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان برگزار شد.

حسین گلچین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و باغی ، سطح کشت بیش از ۴ هزار هکتار کلزا، پوشش جنگل و مرتع و گیاهان دارویی وحشی و طرح کشت گیاهان دارویی در شهرستان از جمله دلایلی است که باعث شده زنبورداران سایر شهرستانهای استان گلستان و استان های دیگر اشتیاق کوچ به این شهرستان را داشته باشند.

وی اظهار کرد: هدف از این جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مناسب جهت شناسایی در خصوص کاهش تنش های احتمالی بین زنبورداران مهاجر و بومی و جلوگیری از تضییع حقوق زنبورداران محلی است.

گلچین، افزایش تولیدات کشاورزی و باغی را با داشتن گروه افشانی بهتر و به موقع از مزایای اسکان زنبورستانهای مهاجر در شهرستان دانست.

وی بیان کرد: کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی نسبت به بازدید زنبورستان های مهاجر در اسرع وقت اقدام و در صورت دارا نبودن مجوز اسکان به مدیریت جهاد کشاورزی گزارش نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: دهیاران و شرکت های کشت و صنعت نمی توانند نسبت به اسکان زنبورداران مهاجر بدون هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: زنبورداران مهاجر در صورت اسکان می توانند به مدت تعیین شده از سوی شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در همان مکان یادشده استقرار یابند و بعد از آن نسبت به تمدید اسکان یا کوچ اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در صورت مشاهده کامیون های حمل زنبور دستور توقف داده و نسبت به اخذ مجوز اسکان از زنبوردار اقدام نماید.

گلچین گفت: زنبورداران بومی شهرستان و مهاجر در صورت استفاده از عرصه های جنگلی و مرتعی تعهد نامه ای را با اداره ابخیزداری و منابع طبیعی شهرستان منعقد نمایند.

 zanboor1

 zanboor2

 zanboor3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.