1396-11-11 20:03
1565
0
49820
برگی از تاریخ انقلاب در رامیان(3)؛

برگزاری جلسات دعای کمیل و ندبه در دوران خفقان طاغوت در رامیان + عکس

در دوران خفقان ستم شاهی و طاغوت جلسات معنوب دعای کمیل و ندبه در شب ها و صبح های جمعه در مسجد جعفری رامیان توسط مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسین حسینی واعظ رامیانی برگزار می شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، در آستانه آغاز چهلمین سالروز بهار انقلاب قرار داریم و به همین بهانه، این پایگاه خبری، خاطرات دوران قبل از پیروزی انقلاب و نقش مردم رامیان در این پیروزی را به واسطه "جعفر بای" فعال فرهنگی و محقق و آسیب شناس اجتماعی و یکی از فعالین دوران انقلاب منتشر می کند.

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد رامیان که آنرا از دیگر شهرستانها متمایز کرده است برگزاری جلسات متنوع دینی، مذهبی به منظور تعظیم شعائر اسلامی میباشد.

در طول یک هفته بدون مناسبت خاصی چهار جلسه ثابت به طور مداوم درمسجد جعفری تشکیل میشد که به هیچ عنوان نباید تعطیل میشد، برگزاری همیشگی جلسات از این جهت حائز اهمیت بود که این جلسات حتی بدون حضور مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسین حسینی واعظ رامیانی (حاج آقا حسینی) هم میبایست تعطیل نمیشد البته حاج آقا هم مقّید بود ندکه کمتر جای بروند و حتمأ جلسات باید در حضور وی تشکیل می شد.

ناگفته نماند که برخی از مومنین نیز در فراهم ساختن ملزومات جلسات با حاج آقا نهایت همکاری را داشتند و بخصوص برای انعقاد دعای ندبه در صبح جمعه ها صبحانه بر قرار بود.

لازم به ذکر است که جمعی از عزیزان پای ثابت این گونه جلسات بودند و در همه حال در کنار حاج آقا قرار داشتند چندی قبل که دیداری با حجت السلام والمسلمین حقی دادستان استان گلستان در گرگان داشتم وی ضمن تعریف و تمجید خاصی از اینگونه جلسات در رامیان آرزو میکرد که ایکاش در رامیان زندگی میکرد و از این جلسات استفاده می کرد، وی  میگفت معنویت ویژه ای که امروزه در طیفی از جوانان رامیانی شاهد هستیم مرهون شرکت در این جلسات بوده است و در ادامه نیز گفت که دوست دارم ولو به صورت اجاره منزلی را در رامیان میداشتم و از این جلسات بهره می بردم.

به هر حال انعقاد این جلسات آثار وضعی خاصی در احوالات شهروندان رامیانی از خود بجا می گذارد که باید مغتنم شمرد و در ادامه برپایی آنها از هیچ کوششی دریغ نکرد، جلساتی که بیش از شصت تا هفتاد سال سابقه برگزاری دارد و منشأ خیر و برکات فراوانی شده است و بی شک افراد زیادی خوشه چین این سفره پر برکت بوده اند و قطعأ تربیت شدگان این جلسات امروزه منشأ خدمات فراوانی برای جامعه هستند.

doaaa

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.