1397-04-14 14:58
1534
0
54938
مدیر جهاد کشاورزی رامیان شهرستان رامیان :

شهرستان رامیان قطب تولید گوجه فرنگی گلستان/ کشت 3 هزار هکتار

مدیر جهاد کشاورزی رامیان شهرستان رامیان گفت: شهرستان رامیان قطب تولید گوجه فرنگی گلستان است و ر سال جاری سه هزار هکتار از اراضی شهرستان رامیان زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، حسین گلچین مدیر جهاد کشاورزی رامیان شهرستان رامیان با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید گوجه فرنگی استان است، گفت: در سال جاری سه هزار هکتار از اراضی شهرستان رامیان زیر کشت گوجه فرنگی رفته که این سطح بیش از 60 درصد کشت استان را شامل میشود.

وی اظهار کرد: گوجه فرنگی محصولی است که در تناوب با غلات و کلزا در شهرستان رامیان کشت می شود و نقش تناوبی خوبی در پایداری تولید غلات و کاهش علف های هرز و افات و بیماریهای گیاهی دارد.

گلچین افزود: ارقام کشت شده گوجه فرنگی شامل ارقام هیبرید و استاندارد از قبیل ایدن، تیتان و ... با پتانسیل عملکرد بالا هستند.

مدیر جهاد کشاورزی رامیان بیان کرد: برداشت گوجه فرنگی از ابتدای تیرماه در شهرستان رامیان آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی میشود با متوسط عملکرد 50 تن در هکتار در مجموع 150 هزار تن تولید گوجه فرنگی در شهرستان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: حدود 20 درصد از گوجه فرنگی تولیدی بصورت تازه خوری مصرف می شود و بقیه آن در هفت کارخانه فراوری رب گوجه فرنگی استان تبدیل به رب و سس گوجه فرنگی میشود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود این کارخانه ها در سطح استان این محصول نقش بسیار خوبی در اشتغال زایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی رامیان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل افزایش عملکرد گوجه فرنگی در شهرستان رامیان استفاده بیش از 90 درصد زارعین این محصول از آبیاری های نوین یعنی قطره ای است که نقش بسیار خوبی در کاهش هزینه ها و علفهای هرز و همچنین جذابیت کار کشاورزی داشته است.

ggoojjee1

ggoojjee2

ggoojjee3

ggoojjee4

ggoojjee5

ggoojjee6

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.