1397-12-12 06:07
1408
0
61599
امام جمعه خان به بین و منطقه فندرسک:

جهیزیه آنچنانی باعث هراس خانواده ها از ازدواج شده است / اقتصادمقاومتی عملی شود قرن ها کشور از ثمره ان استفاده خواهد کرد

امام جمعه خان به بین و منطقه فندرسک گفت: جهیزیه های آنچنانی در برخی خانواده ها باعث شده است جوانان و خانواده های کم درآمد از امر ازدواج امروز هراس داشته باشند و از اصل ازدواج باز بمانند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی محمد بیات با تاکید بر امر ازدواج آسان در جامعه ، اظهارکرد: نظر لطف خداوند بر کسی است که سبب در امر ازدواج شود.

امام جمعه خان به بین و منطقه فندرسک ادامه داد: سن ازدواج در جامعه امروز ما بالا رفته که این اتفاق خوبی نیست و باید بزرگان کمک کنند.

وی افزود: جهیزیه های آنچنانی در برخی خانواده ها باعث شده است جوانان و خانواده های کم درآمد از امر ازدواج امروز هراس داشته باشند و از اصل ازدواج باز بمانند.

بیات با بیان اینکه همه مقصر هستیم در اشرافیگری در برخی از مراسمات ازدواج ، گفت: افرادی که درآمد بهتری دارند به جوانان فامیل در امر ازدواج کمک کنند گاهی برخی به ۱۰۰۰ نفر برای مجلس ختم ناهار یا شام می دهند ولی برای یک جوان فامیل و یا همسایه در امر ازدواج کمک نمی کنند.

وی به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: انصافا کمیته امداد در این ۴۰ سال از نهادهایی بوده است که در خدمت رسانی به مردم بسیار عالی عمل کرده است.

امام جمعه خان به بین و منطقه فندرسک خاطرنشان کرد: ۱۶ اسفند هولوکاست انگلیسی ها و ۲ سال قحطی در ایران که جمعیت ۸ تا ۱۰ میلیون نفر حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در آن زمان در قحطی از بین رفتند و این نتیجه نفوذ انگلیسی های خبیث و جنایتکار بوده است.

وی به بودجه بندی سال ۹۸ اشاره کرد و تصریح کرد: در این ۴۰ سال بعد از دوران جنگ نسخه هایی که برخی آقایون می پیچند برای جامعه کارساز نبوده است در بودجه ۹۸ حدود ۸۴ درصد بودجه فقط در اختیار خود دولت هست که هر جور خواست خرج کند.  چرا بدنه ی دولتی ها همیشه باید چاق باشد.

بیات با انتقاد از وضعیت ساختاری بودجه ، گفت: پس ردیف بودجه های فرهنگی کجاست؟  آقایان پاسخگو باشند. در بحث بودجه ای شهرستان هم اینکه چطور خرج می شود به مردم گزارش داده شود و پیشنهاد بنده این بوده حتی بنر شود تا مردم ببینند. یکی از مساجد شهرستان ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون بودجه بگیرد با آشنایی و...  ولی بقیه مساجد حتی یک میلیون هم نگرفتند.

وی به اشاره به اینکه گام های عملیاتی در مسایل فرهنگی داشته باشیم ، گفت: اقتصاد مقاومتی دست دشمنان را کوتاه می کند و اگر عملی شود قرن ها کشور از ثمره این اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.