1395-12-04 13:53
3024
0
35636
با همت «مادران انجمني» علی آباد کتول؛

حياط «آسيه» بتن ريزی شد + تصاویر

مادران عضو انجمن اولیاء و مربیان دبستان آسیه علی آباد کتول با همتی جهادی پروژه بر زمین مانده بتن ریزی حیاط این دبستان را با کمک خیّرین به پایان رساندند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ خانه و مدرسه 2 نهاد تربيتی مهم هستند كه در رأس عوامل تأثيرگذار بر  روند تكامل رفتار کودکان جامعه قرار دارند، از این رو مهمترين عامل در تربيت و رشد فكری و اخلاقي آن ها، هماهنگی و همسويی ميان مربيان مدرسه و خانواده است. 

هیچ یک از دو کانون خانه و مدرسه به تنهایی امکان موفقیت ندارند و باید به عنوان یک نهاد تربیتی، برنامه های آموزش و پرورش را با هماهنگی یکدیگر اجرایی کنند.

اولیاء به عنوان صاحبان اصلی سرمایه های با ارزش جامعه، دارای حق نظارت و اظهار نظر و حتی در برخی موارد حق ورود در مسائل آموزش و پرورش هستند و تنها در همین صورت هم است که فرآیند پیچیده تعلیم و تربیت دانش آموزان می تواند به طور شایسته اجرایی شده و امکان رشد آن را را فراهم سازد.

انجمن اولياء و مربيان ایران در سال 1326 بر همین اساس تاسیس شد تا مجموعه همكاري های خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان در این انجمن متجلی شود.

میزان فعالیت ها و اثرگذاری انجمن اولیاء و مربیان اگر چه در طول تاریخ خود با فراز و نشیب هایی همراه بوده است، اما در این سال ها توانسته جای خود را به خوبی در مدرسه باز کند و بازویی مقاوم در کنار مدیران و معلمان باشد.

انجمن اولیاء و مربیان دبستان «آسیه» یکی از همان بازوان مقاومی است که توانسته همواره در حل مشکلات و کاستی های مدرسه، همراه مدیر این دبستان باشد تا فضای آموزشی بهتر و با کیفیت تری برای دانش آموزان فراهم شود. 

یکی از کارهایی که انجمن اولیاء و مربیان «آسیه» عهده دار شد، بتن ریزی حیاط این مدرسه است. نیره سادات حسینی رییس انجمن اولیاء این دبستان در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: حدود 37 سال از عمر این دبستان می گذرد و در سال های اخیر، حیاط آن به قدری تخریب شد که نیازمند بتن ریزی جدید بود. بر همین اساس انجمن اولیاء و مربیان دبستان آسیه تصمیم گرفتند تا با کمک خیّرین شهر حیاط را ترمیم کنند.

وی با اشاره به متراژ 730 متر مربعی حیاط دبستان آسه، اظهار کرد: ما برای بتن ریزی جدید این حیاط به 240 تن شن و ماسه و 450 کیسه سیمان نیاز داشتیم که هزینه آن حدود 20 میلیون تومان بود. برای تامین این هزینه ها جلسه ای با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول، مجمع خیرین مدرسه ساز و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار کردیم و خوشبختانه طرح مان با استقبال آن ها مواجه شد.

حسینی با بیان اینکه کار بتن ریزی بالافاصله پس از اعلام موافقت و حمایت اعضای جلسه، آغاز شد، گفت: عملیات بتن ریزی با حمایت خیّرین، شورای شهر و رییس آموزش و پرورش پایان یافت که از حاصل آن حدود 700 دانش آموز در 2 شیفت بهره مند شدند.

معصومه سلطانعلیان مدیر دبستان آسیه در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه اذعان کرد: دبستان ما انجمن اولیاء و مربیان بسیار فعالی دارد و تا کنون بسیاری از مشکلات مدرسه به همت همین انجمن انجام شده است.

وی درباره پروژه بتن ریزی حیاط مدرسه گفت: دانش آموزان مدرسه پیش از بتن ریزی برای بازی و ورزش در حیاط مدرسه همیشه به ویژه در روزهای بارانی با مشکلات زیادی مواجه بودند، مدرسه هم بودجه ای برای ترمیم حیاط نداشت که خوشبختانه به همت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه، خیّرین، آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر این مشکل رفع شد.

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

dabestanasiyeh1

گزارش: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.