1396-05-08 15:02
1673
0
42097

حقوق شهروندی غرق در رودخانه بی توجهی/ گردشگری با طعم تعفن در علی آبادکتول + تصاویر

رودخانه علی آباد کتول نه تنها فرصتی مغتنم برای بهبود فضای شهری شمرده نمی شود، بلکه آنقدر رها مانده که به معضلی برای شهروندان تبدیل شده و حقوقشان را غرق بوی تعفن کرده و این در حالی است که رونق گردشگری از مهمترین رویکردهای مدیران ارشد این شهرستان برای رشد و پیشرفت مطرح می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ از میان شهر علی آباد کتول رودخانه تقریباً طویلی می گذرد که اگر چه می توانست به یک فرصت خوب گردشگری و زیباسازی فضای شهری در شهرستان تبدیل شود، اما امروز به روزگاری دچار شده است که کمتر کسی رغبت می کند از کنار آن عبور کند و آن هایی هم که در حوالی این رودخانه زندگی می کنند این شرایط را به دشواری تحمل می کنند.

این رودخانه از کبودوال آغاز شده و از محله و خیابان مزرعه علی آباد کتول می گذرد و گنداب و زباله های موجود در آن مغازه داران و شهروندان این مناطق را آزرده کرده است.

شهروندان علی آباد کتول بر اساس حقوق شهروندی که دارند، تصمیمی اساسی برای حل معضل آلودگی این رودخانه توسط مسئولین شهری را خواستار شده اند.

یکی از شهروندان خیابان مزرعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارکنان شهرداری این رودخانه را در ظاهر لایروبی کردند اما در واقع تنها همه ی آلودگی ها را از داخل به خارج راندند و در حریم آن ریختند و برای پاکسازی نیامدند. آن ها که رفته اند اما بوی متعفن و آزاددهنده رودخانه همچنان برای ما باقی مانده است.

یکی دیگر از شهروندان این خیابان هم گفت: منزل ما در خیابان مزرعه و کنار این رودخانه است و تحمل بوی متعفن آن برای ما به ویژه کودکانمان بسیار آزار دهنده است. از مسئولین شهری و شهرداری می خواهیم هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند و تنها به یک لایروبی معمولی که آن هم چند بار در سال بیشتر رخ نمی دهد، بسنده نکنند، چرا که بعد از مدت کوتاهی دوباره وضعیت مثل قبل می شود.

وی با بیان اینکه اگر این رودخانه به طور کامل دیوار چینی و در حریم آن فضای سبز ایجاد شود، دیگر کسی در آن زباله نمی ریزید و آلوده نمی شود، گفت: یکی از وظایف شوراها و شهرداری ها زیباسازی فضای شهری است که این رودخانه می تواند بستر خوبی برای این فضاسازی و حریم آن فضای مناسب برای ایجاد فضای سبز باشد.

تصاویری از وضعیت نا به سامان رودخانه علی آباد کتول در خیابان مزرعه

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

rodkasif1

به گزارش زرین نامه؛ پیش از این نیز گزارشی از فضای آلوده این رودخانه در محله علی آباد کتول توسط این پایگاه خبری تحلیلی تهیه شده بود که مسئولین شهری پیگیر اصلاح وضعیت آن نشدند.

 لینک مرتبط:

وضعیت رودخانه «محله» علی آباد کتول آزار دهنده است+ تصاویر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.