1396-08-16 07:02
3074
0
46252
رییس مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی قوه قضائیه:

وکلا و قضات با برهان احقاق حق و ابطال باطل کنند/ "مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی"، از نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی است

رییس مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی قوه قضائیه رأی قاضی را به مثابه کبوتری دانست که در آسمان پرواز می‌کند و همه نگاه ها به او دوخته می‌شود، تاکید کرد: قاضی و وکیل باید با دلیل و برهان در راستای احقاق حق و ابطال باطل گام بردارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ نخستین کارگاه آموزشی نوآوری ها و چالش های قانون مجازات اسلامی مصوب 95 با حضور اسفندیاری مقدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات علامه جعفری این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله سلطانی در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه یکی از نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی، مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی قوه قضاییه، مجازات اسلامی می باشد که تاکنون به پرسش های بسیاری پاسخ داده است، گفت: از زمان ریاست اینجانب در مرکز تحقیقات بر اساس امکانات و توانمندی های موجود در مرکز، تا کنون به بیش از 9000 سوال حقوقی که از سوی رؤسای دادگستری ها، دادستان ها، قضات و ... استان های مختلف مطرح شده بود، پاسخ داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه ها به سمت مسائل کاربردی حرکت کرده و تنها به مسائل تئوری اکتفا نکنند، گفت: همکاران ما در زمینه قانون و قضا هم به سلاح علمی مسلح هستند و هم مسلح به سلاح تجربی، به همین ترتیب دانشجویان ما باید به همه امور مسلط باشند.»

علیرضا اسفندیاری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول هم در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه ما به دنبال ارتقاء سواد اطلاعاتی دانشجویان در علوم مختلف هستیم، تا بتوانند دردی را از جامعه دوا کند، گفت: هدف از برگزاری چنین کارگاهی نیز افزایش سطح سواد حقوقی و سواد اطلاعاتی تجمیعی از علوم مختلف است.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن آگاهی و سواد حقوقی افراد جامعه اذعان کرد: ارتقاء سواد حقوقی مردم از نیاز‌های جامعه است که باید بستر‌های لازم آن با تدبیر متولیان امر آموزش فراهم شود.

در پایان لوح سپاسی به رسم یادبود به حجت الاسلام سلطانی و گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان در کارگاه اعطا شد.

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

hoghogh1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.