1396-09-10 15:02
1464
0
47264
رییس اداره کتابخانه های عمومی علی آباد کتول:

14 روستای علی آباد کتول ظرفیت تاسیس کتابخانه دارد

رییس اداره امور کتابخانه های عمومی علی آباد کتول گفت: 14 روستای شهرستان علی آباد کتول دارای جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر است که طبق قانون، قابلیت تاسیس کتابخانه عمومی در آن ها وجود دارد.

به گزارش گلستان ما، اسماعیل زنگانه در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به 6 کتابخانه عمومی فعال در این شهرستان، بیان کرد: کتابخانه های عمومی امام رضا (ع) و مشارکتی بهزیستی در علی آباد کتول، باقرالعلوم (ع) در فاضل آباد، الغدیر در مزرعه کتول، سیدالشهداء در روستای محمد آباد کتول و سید رضی در روستای حاجیکلاته فعال و در حال ارایه خدمات به کتابخوانان هستند.

اجرای پروژه کتابخانه ها هستیم

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء کیفی کتابخانه های عمومی گفت: یکی از اهداف مهم اداره کتابخانه های عمومی در راستای جذب مخاطبان، اجرای پروژه شاداب سازی فضای کتابخانه هاست که در این راستا در حال رنگ آمیزی، گل آرایی و تزئین فضای کتابخانه های عمومی و فعال شهرستان به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان این مکان ها هستیم.

زنگانه افزود: راه اندازی کارگاه های قصه گویی و نقاشی و نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی علی آباد کتول از دیگر اقداماتی ما در راستای ارتقاء کیفیت کتابخانه های عمومی این شهرستان انجام شده است.

به ازای هر 100 نفر 47 نسخه کتاب داریم

زنگانه با بیان اینکه یک هزار و 430 متر مربع فضای مطالعاتی در کتابخانه های این شهرستان داریم، اظهار کرد: در حال حاضر 66 هزار و 256 نسخه کتاب یعنی به ازای هر 100 نفر، 47 نسخه در کتابخانه های عمومی شهرستان علی آباد کتول موجود است و 2 هزار و 481 نفر معادل 2 درصد جمعیت این شهرستان، عضو کتابخانه های عمومی هستند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی علی آباد کتول با اشاره به وضعیت مطلوب کتاب و کتابخوانی بر اساس برنامه ششم توسعه که باید تا پایان 1399 محقق شود، تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تا پایان برنامه ششم توسعه، به ازای هر 100 نفر، 68 نسخه کتاب داشته باشیم و 2 و نیم درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه ها شوند و فضای مطالعاتی ما در شهرستان نیز باید به یک و نیم متر مربع به ازای هر نفر برسد.

امکان تاسیس کتابخانه در 14 روستای علی آباد کتول

زنگانه در بخش دیگر این گفت و گو با اشاره به امکان تاسیس کتابخانه در روستاهایی با جمعیت 1500 نفر و بیشتر، اذعان کرد: بر این اساس ظرفیت تاسیس کتابخانه در 14 روستای برفتان، رحمت آباد، قره بلاغ، مهدی آباد، اودک دوجی، کوچک استاجیق، شیرنگ اولیا، بدراق نوری، امیرآباد سرخ محله، حکیم آباد، کوچک نظرخانی، آزاد تپه، کردآباد و اسلام آباد (یک) شهرستان علی آباد کتول وجود دارد که نیاز است مردم و مسئولین برای تامین فضا و راه اندازی کتابخانه همکاری کنند تا شاهد افزایش آمار کتابخوانی و رشد دانایی در این روستاها باشیم.
وی افزود: از میان این روستاها، دو روستای شیرنگ اولیا و کرد آباد شرایط تاسیس فراهم شده و کتابخانه هایشان در حال پیگیری و افتتاح است.

وی خاطر نشان کرد: دو کتابخانه روستایی محمد آباد کتول و حاجیکلاته که در سال های قبل راه اندازی شده اند، در حال حاضر اعضای فعالی دارند و در جشنواره کشوری رضوی دارای برنده های استانی و کشوری از این کتابخانه ها بوده ایم که نشان می دهد جامعه روستای ما امروز تشنه کتاب و کتابخوانی هستند و نیاز است با دردسترس قرار دادن کتاب ها، این تشنگان دانایی را سیراب کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.