1396-10-18 06:28
1340
0
48863
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

رانت و فساد اقتصادی دلیل اعتراض خیابانی مردم بود/ محصول ۹۰ ساله ای که با بی عرضگی برخی مدیران زمین خورد!

سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: این رانت ها هستند که مردم در طبقه پایین را متضرر می کند که با یک تصمیم مدیریتی می توان مشکل را حل و اشتغال و درامد را ایجاد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام ؛ اسدالله قره خانی با گلایه از ناکارآمدی برخی مدیران که باعث عقب ماندگی استان شدند گفت: توتون با بیش از ۹۰ سال قدمت در کشور می توانست  برای خانواده ها در طول ۶ یا ۷ ماه از سال اشتغال ایجاد کند ولی وجود مدیران بی عرضه باعث شد محصول توتون گلستان در انبارهایش دپو شود.

 نماینده مردم علی اباد افزود: کسانی که از رانت اقتصادی برخوردارند، دست وارد کنندگان را باز گذاشتند چون می دانند واردات سودش بالا است از اینرو موجب شدند این محصول ۹۰ ساله در کشور زمین بخورد.

رانت خواری ها دلیل گسیل مردم سمت مجلس

اسدالله قره خانی گفت: این رانت خواریها است که مردم را به کف خیابانها می کشاند و روزانه گرو ههای زیادی را سمت مجلس گسیل می دارد.

وی گفت:  واردات کشور روسیه  در بخش توتون سالانه ۳۰۰ هزار تن است  که ۱۰۰ هزار تن از هند و ۱۰۰ هزار تن دیگر را از ترکیه وار می کند و این در حالی است که مدیران بی عرضه ما محصول توتون را در انبارها دپو می کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: این رانت ها هستند که مردم در طبقه پایین را متضرر می کند و با یک تصمیم مدیریتی می توان مشکل را حل و اشتغال و درامد را ایجاد کرد.

وی گفت: درست است که دولت و مجلس در برخی ردیف بودجه مانند پرداخت حقوق به کارکنان  و یارانه ها به برخی اقلام طبق قانون باید عمل کنند اما با این وجود با مدیریت درست می توانند در برخی توزیع درامدها نظارت داشته باشند و قدرت مانور دولت و مجلس در این زمینه زیاد است.

خیلی همت کنیم پنج درصد  سهم بودجه استان  را افزایش دهیم

قره خانی گفت: به استاندار گفتم ما خیلی همت کنیم بتوانیم ۵ درصد از بودجه کلان کشوری به سهم بودجه استان اضافه کنیم  برای همین راه چاره در این است به سمتی رویم که بخشهای خصوصی و سرمایه گذاری را در این استان فعال و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

استاندار برای پیمانکار پتروشیمی ضرب العجل مشخص کند

این نماینده مجلس بیان کرد: پتروشیمی یکی از دغدغه های ما در استان است و طبق صحبتهایی که با استاندار انجام دادیم گفته شد به پیمانکار پتروشیمی سه ماه مهلت دهیم و اگر می خواهد این پروژه ۱۰ ساله را همچنان در استان معطل بگذارد آن را تحویل دهد تا به پیمانکار دیگری سپرده شود.

قره خانی ادامه داد: تا وقتی مدیران با اعتماد به نفس نداشته باشیم مشکلی از استان حل نمی شود و اتفاقی نمی افتد از اینرو  دکتر هاشمی می بایست مدیران ضعیف را برای پیشرفت استان تغییر دهد.

استاندار روی نفوذ و آبروی ما حساب کند

وی گفت:  استاندار هر مشکلی که فکر می کند از طریق مسئولین کشوری قابل حل است می تواند روی ظرفیت ما حساب کند چرا اندک آبرو و نفوذ در بین مدیران کلان کشوری داریم.

نماینده باید ملی باشد نه تلفن چی!

این نماینده مجلس در رابطه با رسیدگی مشکلات مردم  اظهار کرد: فکر نکنید که نماینده ای که همواره پاسخگوی تماسهای مخاطبین خود است و به اصطلاح گوش به زنگ است  فعال است بلکه اتفاقا این رفتار نشان می دهد او کار نمی کند و  مردم باید انتظار داشته باشند نماینده آنان ملی باشد نه تلفن چی.

وی افزود: انصاف این است که در بیان عملکرد مسئولین نقاط ضعف و قوت با هم گفته شود و برای حل کم و کاستی ها نیز راهکار ارائه شود.

همه چیز در بازار هست ولی مردم نمی توانند بخرند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با وجودیکه ظاهرا می بینیم کم و کاستی در بازار حس نمی شود و هر محصولی که بخواهند در آن وجود دارد اما مسئله این است  قدرت خرید در مردم  کم است و  همین موجب  رکود  در اقتصاد است .

وی گفت: با افزایش ۱۰ درصدی حقوق مشکلی نمی تواند به آن صورت از مردم حل شود از این رو باید قدم ها به سمت افزایش صادرات برداشته شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.