1396-11-19 10:03
1451
0
50203
همراه با پخش از شبکه سراسری قرآن؛

عطر قرآن در فجر انقلاب پیچید/ ضیافت نور برای علی آبادی ها + تصاویر

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «عطر قرآن در فجر انقلاب» همراه با ضبط و پخش از شبکه سراسری قرآن سیما برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ در آستانه ورود به چهل سالگی انقلاب اسلامی، یکصد و شصت و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول با یاد و خاطره شهدای علی آبادی دوران انقلاب اسلامی و با حضور حجت الاسلام ولی نژاد مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی گلستان، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه، هدایتی کتولی فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات، خانواده معظم شهدا و مردم این شهرستان برگزار شد.

ضیافت این هفته قرآن کریم به مناسبت دهه فجر انقلاب، «عطر قرآن در فجر انقلاب» نام گرفت و همزمان با اذان مغرب و عشاء و اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه علی آباد کتول در مصلی امام رضا (ع) این شهرستان آغاز شد.

محمد حیدری مفرد در بخش آغازین با زمزمه های دعای سلامتی امام زمان (عج) و فرازهایی از دعای پرفیض توسل فضایی معنوی به برنامه بخشید و پس از وی گروه سرود نوجوانان مدرسه دخترانه آوای علم برای خواندن سرودی انقلابی، با یکدیگر همصدا شدند.

برنامه در بخش بعدی، با تلاوت آیاتی از سوره «مبارکه حشر» توسط قاری علیرضا رضایی از مشهد مقدس پی گرفته شد و پس از وی علی اصغر زنگانه برادر شهید عباسعلی زنگانه، به جایگاه رفت تا با خواندن گزیده هایی از زندگینامه شهدای شاخص این مراسم، شهیدان عباسعلی زنگانه، سید اسماعیل حسینی و محمد مهدوی، یاد و خاطره آن ها را در این روزهای فجر انقلاب اسلامی، برای قدیمی ترها دوباره زنده کرده و نسل جدیدی ها را با آن ها آشنا کند.

در بخش بعدی نیز گروه تواشیح و مدیحه سرایی مکتب المهدی از شهرستان گنبد کاووس به اجرای برنامه با محتوای انقلابی پرداختند.

در بخش تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی امام جمعه علی آباد کتول به جایگاه رفت و با استناد به آیات قرآن کریم، درباره امتحان الهی به عنوان یکی از سنت های غیر قابل تغییر خداوند متعال سخن گفت.

وی انقلاب اسلامی را یکی از آزمون های الهی دانست و اذعان کرد: امام خمینی (ره) و شهدا دِین خود را به انقلاب ادا کردند و حال نوبت ماست که با حفاظت از آرمان های بلند این انقلاب، دِین خود را بپردازیم تا از این آزمون الهی سربلند بیرون آییم.

در بخش دوم تلاوت قرآن کریم، شیفتگان کلام وحی از صوت داوودی استاد مهدی فروغی قاری بین المللی قرآن و از مرتلین حرم حضرت معصومه ( ع)، بهره گرفتند.

در پایان این ضیافت نورانی نیز، از طرف خیرین، به 17 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی در علی آباد کتول

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

ziafatnoor1

زیارت مجازی حرم امام رضا (ع) در حاشیه برنامه

ziafatnoor1

ziafatnoor1

عکس: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.