1397-02-10 15:01
1084
0
53027
شهردار فاضل آباد مطرح کرد؛

تولید روزانه 10 تن زباله در فاضل آباد/ لزوم تفکیک زباله ها از منزل

شهرداری فاضل آباد با اشاره به جمعیت حدود 20 هزار نفری شهر فاضل آباد گفت: روزانه 10 تن زباله در این شهر تولید می شود که کیلویی 50 تومان برای شهرداری هزینه دارد. در راستای کاهش هزینه ها به دنبال اجرای طرح تفکیک زباله از منزل شهروندان هستیم.

به گزارش گلستان ما، منصور خسروی در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به آسیب پل گلریز در سیلاب گذشته فاضل آباد، بیان کرد: نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری استان در خصوص بازسازی این پل تاریخی داشته ایم که در نتیجه آن قرار شد کارشناسان میراثبه زودی برای بررسی میزان خسارت و آغاز پروژه بازسازی، از این پل بازدید کنند.

وی همچنین با اشار به لزوم دیواره چینی حریم رودخانه که پل تاریخی گلریز روی آن بنا شده، گفت: 100 میلیون تومان اعتبار برای ادامه دیواره سازی رودخانه شهر فاضل آباد و احداث پارک خطی در سال جاری تخصیص داده ایم.

شهردار فاضل آباد در ادامه با اشاره به ظرفیت این شهر برای میزبانی از تیم های ملی اذعان کرد: با توجه به وجود امکانات و ظرفیت های ورزشی همچون استخر سرپوشیده و زمین ورزشی چند منظوره در فاضل آباد، امکان میزبانی از تیم های ورزشی در این شهر وجود دارد که در این راستا به دنبال تبدیل مجتمع دخانیات به محل اسکان مسافران و گردشگران هستیم.

خسروی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به جمعیت حدود 20 هزار نفری شهر فاضل آباد و تولید روزانه 10 تن زباله بدون حساب بخشی که خارج از سیستم شهرداری از منازل خارج می شود و آمار بالایی هم دارد، اظهار کرد: دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 50 تومان هزینه دارد که در ماه رقم بالایی می شود، در این راستا نشست هایی با مدیریت پسماند استان و همچنین بخش های خصوصی داشته ایم تا دفع زباله را مدیریت و طرح تفکیک را از منازل شهروندان آغاز کنیم.

شهردار فاضل آباد همچنین با اشاره به تلاش شهرداری برای کسب درآمدهای پایدار، خاطر نشان کرد: تبدیل مجتمع مسکونی دخانیات به محل اسکان گردشگران، احداث ایستگاه فروش ال پی چی (گاز مایع) و بنزین، احداث گلخانه و مدیریت جایگاه سی ان جی از برنامه های ما برای کسب درآمدهای پایدار و کاهش نیازمندی به شهروندان برای تامین هزینه های شهرداری است.

خسروی همچنین با اشاره به پرداخت بدهی یک میلیاردی جایگاه سی ان جی فاضل آباد گفت: شاید درگذشته مدیریت ایراد داشت و سی ان جی ها زیانده بودند، اما در حال حاضر ماهانه حدود 50 میلیون تومان شهرداری فاضل آباد از محل این جایگاه ها درآمد دارد که صرف امور شهری می شود.

شهرداری فاضل آباد هچنین با اشاره به پروژه نیمه کاره مصلی این شهر گفت: اگر چه ساخت مصلی در حوضه وظایف ما نیست، اما بهره برداری از آن خواسته ما و مردم است، لذا شهرداری خود را به حمایت از ستاد نماز جمعه برای اجرای این پروژه می داند، در همین راستا دیوار حفاظتی در حریم رودخانه نزدیک آن توسط شهرداری ساخته شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.