1393-08-24 11:59
2268
0
5799
به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول برگزار شد؛

پذیرش 417 مقاله در نخستین "کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم"

دبیر نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم از ارسال 673 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: پس از داوری و ارزیابی کمیته علمی تعداد 417 مقاله پذیرش شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ، سیاوش رخساره در حاشیه برگزاری نخستین "کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم" به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول در جمع خبرنگاران گفت: مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‎های سراسری و سایر موسسات آموزش عالی بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و انجمن مدیریت راهبردی ایران نمایندگی گلستان مبادرت به برگزاری این کنفرانس ملی کرد.

رخساره با اشاره به اهداف این کنفرانس عنوان کرد: نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم با رویکرد پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد فضای مناسب در راستای تبادل افکار و تجربیات محققان، کارشناسان و دانشجویان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی انجام می‎شود.

وی با اشاره به ملاک های ارزیابی مقالات در این کنفرانس افزود:اهمیت و اولویت موضوع مقاله، نوآوری تحقیق و به روز بودن موضوع، ارزش علمی اثر به لحاظ تولید یا گسترش مرزهای دانش و فناوری، تناسب موضوع تحقیق با محورها و اهداف کنفرانس، بیان کامل و صحیح هدف و پیام اصلی نویسنده، طرح ضرورت پرداختن به مسئله، کاربردی بودن یافته‎ها و عملیاتی بودن نتایج از مهمترین ملاک های ارزیابی مقالات است.

رخساره از ارائه 10 درصد مقالات به صورت پوستر و 90 درصد به صورت سخنرانی خبر داد و گفت: در این کنفرانس یک روزه 80 الی 100 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‎شود که 45 درصد مقالات توسط اساتید و محققان دانشگاه‎های گلستان و 55 درصد مقالات نیز توسط محققان خارج استان بوده است.

دبیر نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم یادآور شد: در پایان این کنفرانس 10 مقاله برتر معرفی و از نفرات برگزیده تقدیر می‎شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.