1395-12-11 15:03
1556
0
35990
در جلسه ستاد شئون مراوه تپه مطرح شد:

تاجی: حضرت زهراء الگوی بسیار مهمی برای مسلمانان است/ امیرشاهی: آن حضرت نقش زیادی تحول جامعه ایجاد کرد

درآستانه فرارسیدن شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا(س) جلسه برنامه ریزی ایام سوگواری فاطمیه ستاد شئون در فرمانداری شهرستان روز سه شنبه باحضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار گردید.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، این جلسه ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد سپس آقای تاجی فرماندار مراوه تپه  به اهمیت این مناسبت اشاره ای داشت و گفت: حضرت فاطمه (س) در نزد همه ی مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد .

 وی افزود: ایشان با وجود سن کمی که داشتند اما الگوی بسیار مهمی برای ما مسلمانان هستند ، چه در مقام دختر بودن آنهم دختر یک پدری که ولی فقیه آن زمان بود ، چه در مقام همسری و چه در مقام مسائل اجتماعی و سیاسی در جامعه .

فرماندار مراوه تپه متذکر شد: حضرت زهراء ( س ) برای پدرش ، همسرش و مردم زمان خود در مقام یک دلسوز و همدم بود و رابطه عاطفی بسیار نزدیکی با همه داشت و همیشه همراه پدرش بود بویژه در مسائل اجتماعی ، سیاسی ، اخلاقی و فرهنگی جامعه آن زمان . اما چیزی که مهم است اینست که ما حضرت زهراء ( س ) را برای جامعه و زنانی می خواهیم که رو به اضمحلال است و خودشان را دارند ، می بازند . پس باید به طریق اولی سعی و تلاش در جهت تبیین و روشنگری جایگاه ، منزلت ، شان و شخصیت آن بانوی بزرگوار کنیم که انتقال همین امر خودش یک هنر بوده و کار بس دشوار است .

 در ادامه جلسه جناب حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و دبیر جلسه برنامه ریزی ایام فاطمیه (س) ، در مورد شخصیت والای آن با نوی بزرگوار اظهار داشت: حضرت زهراء (س) یک با نوی مبارکه ، مکرمه ، صدیقه ، مجلله و فاطمه است .

وی گفت:ایشان عامل خیر و برکت برای این دنیا و جهان آخرت هستند و به همین منظور خداوند متعال در سوره مبارکه کوثر از ایشان به خیر ، نیکی و عامل برکت زیاد یاد می کند .

رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه بیان کرد: حضرت زهرا (س) در جامعه خدمات و فعالیت های فرهنگی ، اخلاقی و سیاسی زیادی کرده است و نقش زیادی در تغییر و تحول جامعه به سمت یک جامعه اسلامی مدرن و پیشرفته داشته است .

وی گفت: ایشان در جامعه ای متولد شده بود که تحجر و کوتاه فکری های عجیبی نسبت به زن و جایگاه زن در جامعه داشتند ،اما حضرت زهرا (س) با تولدش ، ازدواجش ، خطبه های اخلاقی و سیاسی خود ، حضورش در صحنه های اجتماعی و احترام پدرش از ایشان این سبک فکری ، تحجر و کوتاه نظری را شکست و از بین برد .

تاجی:حضرت زهراء الگوی بسیار مهمی برای مسلمانان است/امیر شاهی:آن حضرت نقش زیادی تحول جامعه ایجاد کرد

تاجی:حضرت زهراء الگوی بسیار مهمی برای مسلمانان است/امیر شاهی:آن حضرت نقش زیادی تحول جامعه ایجاد کرد

تاجی:حضرت زهراء الگوی بسیار مهمی برای مسلمانان است/امیر شاهی:آن حضرت نقش زیادی تحول جامعه ایجاد کرد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.