1396-06-31 18:02
787
0
44371
گزارش؛

بوی بد فضولات حیوانی در آب شرب مراوه مراوه تپه/ رئیس آبفا مراوه تپه: علت کشف شده است

برخی از روزهای تابستان بوی بد فضولات حیوانی، آب شرب را برای شهروندان مراوه تپه ای غیرقابل شرب می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، یک شهروند خبرنگار مراوه تپه ای در تماس با راه اترک از بوی بد آب شرب در شهر گلایه کرد و گفت: خواهشمند است به اطلاع مسئولین شهرستان برسانید که هر ازگاهی آب شرب مصرفی شهر بوی ادرار و مدفوع حیوانات بخصوص گاو و گوسفند می دهد به طوری که غیر قابل استفاده است و این مساله هر ساله در ایام تابستان مکررا اتفاق می افتد.

وی افزود: پیشنهاد می گردد مسئولین ذیربط در این ایام از بیتوته هزاران گوسفند بصورت روزانه و چندین ساعته (در محل سرچشمه های آب شرب) جلوگیری نمایند تا از بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

در همین خصوص با سید محمود زین الدین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه تماس گرفتیم و موضوع را جویا شدیم.

زین الدین در این خصوص ضمن تایید گلایه برخی از شهروندان از بوی بد آب گفت: ما بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و یک گله دار را هم در این خصوص در محوطه چشمه های آب (منابع آب شرب شهر) یافته و ضمن دادن تذکر و گرفتن تعهد از وی مبنی بر عدم تکرار این اقدام برخوردهای قضایی این اقدام را نیز به وی متذکر شدیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در فصل تابستان برخی از دامداران به خاطر نبود منابع آب و بارش کم، شب ها دام های خود را به دره ها و سرچشمه های منابع جمع آوری آب شهرستان برده و چنین مشکلاتی را بوجود می آورند.

وی در خصوص حصار کشی چشمه ها برای جلوگیری از این امر هم گفت: حصار کشی 15 سرچشمه انجام شده ولی به خاطر دره ای بودن و فاصله زیاد، امکان حصارکشی کامل منطقه وجود ندارد.

زین الدین البته توضیح هم داد: بیشتر مناطقه شهری در خصوص بوی بد موردی را گزارش نکرده اند ولی در هر صورت ما اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده ایم.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.