1396-09-28 16:58
1382
0
48010
رئیس بنیاد مسکن مراوه تپه خبر داد؛

اختصاص وام ۲۰ میلیونی مقاوم سازی مسکن به روستاییان مراوه ای

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه از اختصاص وام ۲۰ میلیونی با سودکم به روستاییان مراوه ای خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، مهندس مرتضی صابری، رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه از قرعه کشی زمین برای جوانان روستای عرب قاری حاجی خبر داد و گفت: روستای عرب قاری حاجی، جز روستاهای ایمن سازی است که بنیاد مسکن اقدام به تملک و واگذاری زمین در این روستا نموده است که در سالهای قبل زمینی تملک شد و به افراد موجود در کارگروه حوادث روستا واگذار گردد.اما جوانان متاهل روستا روز به روز بیشتر و نیاز به پیگیری تملک زمینی دیگر گردید که با مساعدت مسئولین شهرستانی و استانی و ملی, این مهم انجام شد.

صابری گفت: با اقدامات صورت گرفته، زمین به این جوانان با تایید شورا و دهیاری واگذار گردید که تاکنون دو مرحله واگذاری زمین در دو فاز 27 قطعه و 18 قطعه انجام شد که مطابق قوانین, عواید حاصل از فروش زمین صرف شن ریزی معابر و اجرای طرح هادی در این روستاها خواهد شد.

gorei2

وی در خصوص وضعیت سایر روستاهای شهرستان هم گفت: از 50 روستای در معرض خطر شناسایی شده در استان گلستان، 22روستا در شهرستان مراوه تپه هست که از این تعداد17 روستا جز روستاهای ایمن سازی و 5روستا جز روستاهای جابه جایی هستند.

رئیس اداره بنیاد مسکن مراوه تپه اضافه کرد: در سال جاری واگذاری زمین در دالی بق قجه بالا، قرناوه علیا و عرب قاری حاجی را داشتیم و در حال حاضر امکان واگذاری زمین در روستای آق چاتال را هم داریم که منتظر نظر شورا و دهیار این روستا هستیم.

صابری ادامه داد: در همین راستا ساخت 49 واحد مسکن روستایی نیز در سایت چنارلی جهت واگذاری مسکن به متقاضیان در دستور کار قرار دارد که در مرحله مناقصه پروژه هستیم.

مرتضی صبری گفت: جا دارد در پایان از همه روستاییان عزیز تقاضا کنیم با عنایت به زلزله های اخیر در غرب کشور از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به مبلغ 20 میلیون تومانی با نرخ سود 5درصد و دوره پرداخت 15 ساله استفاده کنند تا خدای نکرده شاهد اتفاق ناگوار در سطح شهرستان نباشیم.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد و چندین سال پیش شاهد زلزله ی ویرانگری بوده است.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.