1396-12-29 04:03
904
0
51800
رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه:

اعتکاف توجّه به حقیقت وجود آدمی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: اعتکاف توجّه به حقیقت وجود آدمی است، همان حقیقتی که شخصیت انسان را به خود انسان نشان می دهد و در تعدیل خود طبیعی به انسان کمک می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجت الاسلام ایوب ممشلی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال جدید اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است رجب برای امت من ماه استغفار است هر کس در این ماه از خداوند طلب رحمت و بخشش کند خداوند او را مورد لطف خودش قرار می دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه در خصوص اهمیت اعتکاف مطالبی را بیان کرد و تاکید کرد: یکی از فعالیت های فرهنگی برگزاری مراسم اعتکاف است که با همفکری یکدیگر بتوانیم اعتکاف با معنویتی را برگزار نماییم.

وی تصریح کرد: معتکفین باید بدانند که اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خود شناسی و خداشناسی است. اعتکاف زمینه را برای ایجاد حال و هوای خاص معنوی در انسان فراهم می سازد و این تغییر و تحول روحی به خاطر اثر وضعی این عبادت با مجموعه شرایط آن از جمله حضور در مسجد به عنوان مکانی مقدس برای انس و رابطه با خدای متعال می باشد.

ممشلی با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای کسب اخلاق و تهذیب نفس است خاطر نشان کرد: اعتکاف توجّه به حقیقت وجود آدمی است، همان حقیقتی که شخصیت انسان را به خود انسان نشان می دهد و در تعدیل خود طبیعی به انسان کمک می کند.

حسینی نیا معاون فرماندار شهرستان مراوه تپه ضمن تشکر از اداره تبلیغات اسلامی به مدعوین مطالبی را بیان نمود و گفت: یکی از ماه های پر فضیلت ماه رجب است که مراسم اعتکاف در این ماه برگزار می شود هر کس ثوابی را از خداوند می خواهد به برگزاری این مراسم کمک نماید، هر یک از مسئولین می توانند به طرقی در این ثواب شریک باشند.

اعتکاف توجّه به حقیقت وجود آدمی است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.