1396-04-24 18:57
1636
0
41488
در گفتگو با جهادگر انقلابی مطرح شد؛

رضای خدا و کمک به مردم محروم انگیزه اصلی اصلی جهاد / اردوی جهادی یک کار تمیز فرهنگی است

یکی از فعالین و سرگروهای جهادی که برای چندمین بار به روستاهای محروم جهت خدمت رسانی اعزام شد گفت: همه کسانی که در اردوهای جهادی شرکت می کنند به صورت خودجوش و با رضایت کامل این کار را انجام می دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، اردوی جهادی یک عادت شیرین نیست که هرچند وقت یکبار اتفاق می­افتد. اردوی جهادی یک سرگرمی تازه نیست که به سرگرمی­ هایتان اضافه شده باشد. اردوی جهادی لهو و لعب تازه‌ای در امتداد پاره­ای از بیهودگی ­های زندگی نیست. اردوی جهادی آغاز است، سرچشمه­ ی جاری شدن است.

اردوی جهادی برای هر فردی تعریفی خاص دارد یکی آن را آمیزه‌ای ازمهر، ایمان، عشق و برای خدمت رسانی به همنوع درمناطق محروم می‌بیند و دیگری آن را آزمونی برای سنجش خود دیده که ببیند چقدر می‌تواند در برابر ناملایمات از نفس خود مایه بگذارد.

شروع تعطیلات تابستانی آغاز فصل جهاد برای جوانانی است که برای خدمت رسانی به محرومین لحظه شماری می کنند هرچند این جوانان مون و انقلابی از هر فرصتی برای این کار دریغ نمی کنند اما تعطیلات تابستان برای اینان حال و هوایی دیگر دارد.

سمیه اسلانی فارغ التحصیل رشته حسابداری از پیام نور علی اباد یکی از این جوانان مشتاق و  جهادگر است که با وجودی اتمام تحصیل خود همچنان با گروهای جهادی دانشجویی به روستاهای محروم اعزام می شود.

سمیه اسلانی در گفتگو با دانشجو سلام از لذت و شیرینی  اردوهای جهادی می گوید:

2406

او  که از سال ۹۰ در گروهای مختلف و به دفعات به روستاهای محروم اعزام شده است  در این باره گفت:  اولین باری که اعزام دانشجویان جهادی را از طریق تلویزیون دیدم آرزو کردم من هم بتوانم به این اردو ها بروم و با پیگیری از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه  توانستم برای اولین بار در تابستان ۹۰ به یکی از روستاهای محروم اعزام شوم

مهمترین مطلبی  که در صحبتای این جهادگر مطرح بود بحث مطالبه گری بود به طوری که برایمان گفت: در این گروههایی که اعزام شدم به عنوان سرپرست گروه و کاروان جهادی همیشه اصرار داشتم بر اینکه بتوانم مشکلی از مشکلات مردم  را حل کنم برای همین علاوه بر کلاسهای آموزشی فرهنگی بهداشتی و.. مطالبه از مسئولین را در الویت کار خود قرار می دادم.

او در ادامه برایمان توضیح داد که چگونه توانست مسئولین شهری و استانی را برای اولین بار به روستاهای که فعالیت جهادی داشت بیاورد.

اسلانی گفت: در روستای گوگ تپه2 که  به لحاظ بافت جمعیتی  از دو مذهب شیعه و سنی تشکیل شده یک گروه خاص وحدت به سرپرستی خود او در آنجا اعزام شده بود و توانست  امسال مدیرکل امور روستایی و فرماندار آق قلا و مسئولین شهرستانی را برای آگاهی با مشکلات روستاییان به آنجا بیاورد و در اثر این بازدید قولهای خوبی توسط آنان برای حل مشکلات اساسی مردم داده شد که البته او و دوستانش در حال پیگیری تحقق آن مطالبات هستند.

این جوان انقلابی که رفع مشکلات مردم محروم  را از دغدغه های خود می دانست گفت: «خودم و تمام دوستانم بدون هیچ چشم داشتی  در این راه قدم برداشتیم و این تلاش تمام بچه های جهادی با تمام سختیهایی که در اردوهای جهادی (البته خیلی شیرین) وجود دارد مصداق بارز این  سخن آقا (آتش به اختیار)هست.چون این دانشجویان بسیجی بدون هیچ چشم داشت و با تمام رضایت کامل و خودجوش دارن این فعالیتها رو انجام میدن و هرسال انگیزه شان هم کم نمیشه و حتی انگیزه بیشتری میگیرن و این رو حتی وظیفه خود میدونن که مثل جوانان انقلابی دهه۶۰ به مردم کشورشون  خدمت کنند.»

2405

این جوان جهادگر درباره چگونگی انتخاب روستاها هم توضیح داد و گفت:  روستاهای محروم یا بر اساس شناخت قبلی خودمون یا معرفی بسیج سازندگی انجام میشود وزمانی که این انتخاب انجام شد به همراه چند نفر از اعضای گروه برای شناسای مشکلات و نیازهای روستا اعزام می شوند که برای این کار جلساتی رو با دهیار و شورای روستا انجام میدیم و بعد یک گروه پیش قراول برای  کارای اولیه و ثبت نام و از این قبیل کارها به روستا اعزام و بعد مابقی اعضای گروه هم روزهای بعد ملحق می شوند .

اسلانی در مورد اینکه امسال میخواد با گروهش به کدوم روستا اعزام شود هم بیان کرد: همونطور که گفتم اثر گذاری  یکی از موارد مهمی هست که باید به اون توجه بشه برای همین من امسال هم برای تکمیل فعالیتهایی که در روستای گوگ تپه۲ داشتم قراره برای سومین بار باز هم به اون روستا اعزام بشم .

برای این جهادگر بسیجی و تمامی دانشجویانی که اوقات فراغت خود را صرف کمک به محرومین کردند آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم مسئولین قدر این نیروهای انقلابی و فعال را بیش از بیش بدانند و به آنان در پیشبرد اهداف انقلابی شان که همانا خواست امام راحل و مقام معظم رهبری است کمک نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.