1396-05-02 05:34
692
0
41835
دانشجوی بورسیه افغانی :

ایران با داشتن امنیت، نزدیک بودن زبان و فرهنگ، یک انتخاب خوب برای ادامه تحصیل است / خاطرات خوبی از گرگان دارم

فارغ التحصیل افغانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت : کشور ایران به دلیل برخوردار بودن از امنیت، نزدیک بودن زبان و فرهنگ، یک انتخاب خوب برای ادامه تحصیل است.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ محمد خلیل زاد دانشجوی افغانی است که به عنوان دانشجوی بورسیه از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رشته علوم دامی و در مقطه کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده است .

خلیل زاد در این باره می گوید :دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را دوست می داشتم چون هم قدیمی ترین دانشگاه در این حوزه بود و هم تخصصی ترین و لذا داوطلبانه به وزارت علوم درخواست داد و از سال 94 در دانشگاه گرگان مشغول تحصیل شد.

وی ادامه داد: در طی این سالهایی که در گرگان و این دانشگاه درس می خواندم از اساتید ، پرسنل ، کارمندان و شهروندان گرگانی رضایت دارم و خاطرات خوبی از این شهر دارم و همیشه در برخورد با سایر دانشجویان کشورهای دیگر این موضوعات را به آن نیز که گفته ام اینجا جای خیلی خوبی است .

این دانشجوی افغانی تصریح کرد : محبت و اهمیت درس و تحصیل در این دانشگاه اینقدر زیاد است که اگر دانشجویی از من در زمینه تحصیل مشورت بخواهد حتما دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را به او برای ادامه تحصیل معرفی خواهم کرد .

خلیل زاد با اشاره به رتبه بالای علمی و دلسوزی های اعضای هیأت علمی این دانشگاه به خصوص دانشکده علوم دامی تاکید کرد : اینها مواردی بود که به من اشتیاق ادامه تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه را داده است.

وی بیان داشت : موضوع اثرات سطوح مختلف کنجاله کتان بر قابلیت هضم فراسنجه های خونی و شکمبه در گوسفند و میش را به عنوان پایان نامه خودم انتخاب کردم و بعد از انجام آزمایشات عملی در آزمایشگاه های مرکزی و دانشکده، توانستم به موفقیت های خوبی دست یابم که امیدوارم بتوانم از این نتایج در آینده استفاده کنم.

وی در خصوص انتخاب این عنوان درباره موضوع پایان نامه اش گفت: بعد از مشورت با دکتر تقی قورچی به عنوان استاد راهنما و دکتر بهروز دستار به عنوان استاد مشاور به این نتیجه رسیدم .

وی با اعلام اینکه دانشگاه های افغانستان درزمینه تربیت دانشجویان در مقطع کارشناسی موفق هستند، یادآورشد: دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید به کشورهای دیگر مهاجرت کنند که در این میان کشور ایران به دلیل برخوردار بودن از امنیت، نزدیک بودن زبان و فرهنگ، یک انتخاب خوب برای ادامه تحصیل است.

حاج محمد خلیل زاد از ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خواست تا با فراهم کردن امتیازاتی برای دانشجویان برتر غیر ایرانی شرایط حضور وی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه فراهم بشود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.