1396-09-10 05:34
1217
0
47238

وقتی هزینه سایر خدمات فیش آب در مینودشت از میزان آب مصرفی بیشتر است/ فاصله شعار صرفه‌جویی تا عمل

مصرف بی‌رویه کار خیلی بدیه، این شعار شما را به یاد کدام تبلیغات می‌اندازد و چه چیزی در ذهن شما متبادر می‌کند، ممکن است بگویید صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی، اما این روزها اتفاقات دیگری روی می‌دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، ممکن است بگویید، مگر چنین چیزی ممکن است، و تاکید خواهید کرد، مطمئنا چنانچه کمتر مصرف کنید، هزینه انرژی هم کاهش می‌یابد و نیازی نیست که بیشتر از آن چه محسوب می‌شود، هزینه پرداخت کنید.

بله با حرف شما موافقیم اما در گلستان و در شرکت آب‌ و فاضلاب شهر مینودشت از شهرستان‌های شرق گلستان، از این خبرها نیست شما اگر بخواهید کمترین استفاده را از آب مصرفی کنید، چندان فرقی نمی کند، چرا که بهای آب با بندهای اختراعی شرکت آبفا آنقدر خواهد بود گه صرفه‌جویی شما هم اثری در کاهش قیمت نداشته باشد. 

شاید هم شرکت آبفا برای اینکه مبلغ آب‌ بهای شما ممکن است آن قدر کم باشد که ذوق زده شوید و خدای ناکرده اتفاقاتی ناخوش‌آیند یرایتان روی دهد، کاری انجام می‌کنند که دیگر از این کارهای مثلا فرهنگی نکنید.

*مغایرت سیاست خدمات رسانی با اصول صرفه‌جویی 

طبق اسناد موجود چنانچه هزینه آب‌ بهای شما در این شهرستان 57 هزار ریال محاسبه شود، مواردی همچون، آبونمان و تبصره، تبصره3، قانون بودجه و البته مالیات کاری خواهند کرد که برایتان 150 هزار ریال محاسبه شود .

و البته سند دیگری هم نشان می‌دهد در حالی که 10 هزار و 289 ریال آب ‌بهای یک مشترک مینودشتی شده، اما دوباره این سایر مبالغ ، هزینه را به 56 هزار ریال رسانده است.

اینها تنها بخشی از اسنادی است که ارایه می‌شود و مشترکان این شهرستان می‌خواهند بدانند سیاست این مجموعه خدماتی در چیست و چرا بر خلاف شعارهایی حرکت می‌کند که بارها در جامعه طرح کرده است.

یکی از شهروندان مینودشتی در حالی که فیش آب شهری را نشان می‌‌داد، گفت: این فیش و رقم اعلامی نشان می‌دهد که چه ما آب مصرف کنیم و چه نکنیم، حدود پنج هزار تومان به بالا باید فیش پرداخت کنیم.

*حداقل فیش پرداختی آب در شهرستان 5000 تومان/ شهروندان مینودشتی به دنبال پاسخ مسئولان آب و فاضلاب

حسین قزل‌سفلو اظهار کرد: این فیش تنها یک معنا دارد، آن هم این است که تاکید بر صرفه‌جویی آب تنها یک شعار خالی است و شما چنان چه این روند را بخواهید انجام دهید، بابت این کار ارزشمند نفعی نخواهید برد.

وی ادامه داد: البته هزینه بالای دیگر قبوض انرژی را هم اضافه کنید که حتی دیگر یارانه‌ها هم پاسخگوی پرداخت آن‌ها نیست.

دیگر شهروندان مینودشتی هم تقریبا همین ادبیات را در گفت‌وگو با این خبرگزاری طرح کرده‌اند و خواستار رسیدگی مسئولان استانی و شهرستانی به این موضوع شده‌اند.

چه خوب می‌شد حداقل مسئولان متولی استان و شهرستان و دستگاه‌های نظارتی تکلیف برخی از بندهای هزینه‌ای فیش‌های انرژی آب و برق استان را تشریح می‌کردند تا مردم بدانند چه اتفاقی در این فیش‌ها روی می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.