1398-05-23 12:02
1200
0
64954
جانشین فرمانده سپاه مینودشت خبرداد؛

بازسازی واقعه «غدیر خُم» در مینودشت/ غدیر خُم ضامن بقای وحدت اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه شهرستان مینودشت با اشاره به ضرورت نقل صحیح و پررنگ تاریخ صدر اسلام برای جوانان، گفت: واقعه بزرگ و معنوی غدیرخم در شهرستان مینودشت بازسازی می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، سید محمود حسینی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات با تبریک به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، اظهار کرد: اعیاد بزرگ اسلامی به نوعی یادآور تاریخ پُرعبرتی هستند که توجه و تدبر در آن انسان‌ساز و گره‌گشای مسیر معنوی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر و یادآوری آن ضامن استمرار وحدت اسلامی در جامعه است، افزود: متاسفانه برخی واقعه غدیرخم را به بهانه‌های مختلف کمرنگ کرده‌اند که باید بدانند این واقعه بزرگ معنوی خود ضامن بقا و استمرار وحدت اسلامی و نزدیک‌تر شدن قلوب مسلمین در اقصی نقاط کشور، استان و شهرستان خواهد شد.

* بازسازی واقعه غدیرخم به نوعی یادآوری تاریخ پرافتخار اسلام است

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت با تاکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیرخم به نوعی یادآوری تاریخ پرافتخار اسلام است، خاطرنشان کرد: این بازسازی در قالب رزمایش بزرگ فرهنگی غدیرخم در سطح شهرستان مینودشت همزمان با برخی از شهرستان‌های دیگر استان برگزار خواهد شد.

حسینی با تقدیر از حمایت‌های فرماندار شهرستان مینودشت از برگزار کنندگان این رزمایش بزرگ فرهنگی، گفت: از رسانه‌ها نیز تقاضا داریم که با قدرت از این رزمایش حمایت کرده و در اطلاع‌رسانی وسیع و جامع آن به ما کمک کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم به ویژه نسل جوانی باشیم که در گام دوم انقلاب بار اصلی پیشبرد اهداف کشور را بر دوش می‌کشند.

گفتنی است بازسازی واقعه غدیر خم؛ اقدامی اثرگذار برای احیا و توسعه تعالیم دینی است، این واقعه جزو مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام به شمار می‌آید که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امیر مومنان امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

پیامبر (ص) و دیگر معصومان این روز را عید بزرگ مسلمانان برای اتحاد و همدلی معرفی کردند که مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند، واقعه غدیر در کتب شیعه و در کتب‌ معروف اهل سنت به صورت متواتر نقل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.