1394-02-15 06:18
2077
0
14227

رجب ، فرصتی ناب برای پاک شدن از گناه + عکس

نماز و روزه، دعا و صلوات و یاد خدا در ماه خجسته رجب لذتی دیگر دارد ، نگذاریم شب ها و روزهایش، با غفلت سپری شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، ماه رجب، ماه پاک شدن از گناهان و ماه رحمت الهی است. بیشتر اعمال و روایاتی که برای این ماه نقل شده است بر این مسئله تاکید دارند.

رجب، ماهی است که پیامبر اسلام(ص) در آن مأمور شد تا خوبی ها را تکمیل کند و آیینی بیاورد که برای همیشه تاریخ، انسان ها را راهنما باشد.

مبعوث رجب، درباره فضیلت های آن می فرماید: «رجب، ماهِ نزول رحمت الهی است و خداوند در این ماه، رحمت خود را بر بندگان خویش فرو می ریزد.» و در کلام زیبای دیگری می فرماید: «در بهشت قصری است که غیر از روزه داران ماه رجب؛ کسی وارد آن نمی شود». و بدین ترتیب، حضرت لزوم توجه بیشتر به این ماه و تفاوت قائل شدن بین رجب و دیگر ماه ها را متذکر می شود و بر پیروان ایشان است که این ماه را، چونان فرصتی طلایی غنیمت بشمارند و در حفظ حرمت و بهره مندی از آن کوشا باشند.

ماه رجب، زمینه ای مناسب برای نزدیک شدن به خداست. امام موسی کاظم علیه السلام در خصوص ماه رجب به امتیازی که خداوند در این ماه برای انسان ها به منظور روی آوردن به نیکی و پاک کردن سیاهی ها داده است، اشاره کرده و می فرمایند: «رجب، ماه بزرگی است که خداوند نیکی ها را در آن دو چندان پاداش می دهد.»

رجب ماه عذرخواهی از خداوند یکتاست. از امام صادق علیه السلام نقل شده که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است. رجب را اصَبّ می گویند؛ چون رحمت خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می شود. پس بسیار بگویید: استغفرالله َ و اسئله التَوبَه؛ یعنی از خداوند به خاطر کارهای بدم پوزش می طلبم و از او فرصت بازگشت می خواهم.»

عده زیادی در جامعه اسلامی از فرصت ناب این ماه گرانقدر استفاده کرده و در مراسم اعتکاف شرکت می کنند تا بهره وافی را از این روزها ببرند.

تصاویر مراسم اعتکاف در مسجد جامع کردکوی:

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.