1396-02-11 15:34
1045
0
38490
بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور:

کردکوی قطب علمی و عملی پلاسمای کشور می‎شود/ برگزاری نخستین همایش پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور گفت: شهرستان کردکوی در آینده‎ای نزدیک به قطب علمی و عملی پلاسمای کشور تبدیل می‎شود.

به گزارش گلستان ما، ابوالفضل مازندرانی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه از مردم کردکوی به‎ویژه مدیران، دانش‎آوزان و خانواده‎های آنها گله‎مندم، اظهار کرد: با وجود اینکه مردم استان‎های دیگر مسافتی طولانی را برای بازدید از آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور طی می‎کنند اما هنوز برخی مدارس کردکوی و دانش‎آموزان این شهرستان به آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی نیامده‎اند که قطعاً این کار پسندیده نیست.

وی با تشکر از حمایت‎ها و تلاش ویژه امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور، یادآور شد: این موفقیتی که برای مردم کردکوی حاصل شده مرهون زحمات و حمایت‎های ویژه امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان است.

*حضور کمرنگ مردم کردکوی در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی/ عدم استقبال مردم کردکوی از آزمایشگاه پلاسما ناراحت کننده است

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور با اشاره به اینکه شهرستان کردکوی در آینده‎ای نزدیک به قطب علمی و عملی پلاسمای کشور تبدیل می‎شود، گفت: با وجود اینکه شهرستان کردکوی در حوزه پلاسما به چنین موفقیت بزرگی دست یافته است عدم حضور مدیران مدارس کردکوی، دانش‎آموزان و خانواده‎های آنها در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی، برای بنده و مجموعه آزمایشگاه بسیار ناراحت کننده و دردآور است.

مازندرانی ابراز امیدواری کرد از این پس حضور مردم کردکوی به‎ویژه مدیران مدارس و دانش‎آموزان در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی پررنگ‎تر شود تا افراد علاقمند شناسایی شده و استعدادیابی در حوزه پلاسما انجام شود تا در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است اقدامات مناسبی در راستای شعار سال صورت بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی فعالیت 6 ماهه آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی، تشریح کرد: طی این مدت اقشار مختلف مردم اعم از دانش‎آموزان، دبیران، دانشجویان و مسؤولان استانی و شهرستانی از سراسر کشور از آزمایشگاه دانش‎آموزی پلاسمای کردکوی بازدید کردند.

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور ادامه داد: هر روزه از سوی مدارس مختلف استان گلستان بازدیدهای دانش‎آموزی از آزمایشگاه پلاسما انجام می‎شود به‎عنوان مثال گنبدی‎ها یک بار در هفته به طور ثابت از آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی بازدید کرده و از خدمات آن بهره‎مند می‎شوند.

مازندرانی از چاپ پنج نشریه و مجله علمی در مورد علم پلاسما با طراحی‎های روز دنیا خبر داد و گفت: تحقیق و گردآوری این مجلات و نشریات توسط دانش‎آموزان انجام شده و کاربردهای علم پلاسما در آن تشریح شده است.

وی با بیان اینکه ساخت نرم‎افزار آموزشی پلاسما از دیگر اقدامات ما طی فعالیت 6 ماهه آزمایشگاه بوده است، اذعان کرد: این نرم‎افزار به کاربردها و دستگاه‎های پلاسما و جزئیات علم پلاسما پرداخته است، همچنین چاپ یک کتاب در خصوص پلاسما در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر در مرحله ویرایش است.

* برگزاری نخستین همایش پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی، توجیهی و مقاله‎نویسی و اجرای مسابقات مختلف کاریکاتور، طراحی و نقاشی با مضمون پلاسما، تشکیل انجمن علمی پلاسما ویژه دختران و پسران دانش‎آموز، برگزاری مسابقات ساخت دستگاه‎های پلاسما را از دیگر اقدامات انجام شده در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی برشمرد.

مازندرانی با بیان اینکه نخستین همایش پلاسمای دانش‎آموزی کشور هفته آینده در شهرستان کردکوی برگزار می‎شود، تصریح کرد: از سراسر کشور می‎توانند در این همایش شرکت کنند که تاکنون حدود 190 مقاله برای شرکت در این کنفرانس به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 11 هزار دانش‎آموز از سراسر کشور به عضویت کانال آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی درفضای مجازی در آمدند و در فعالیت‎های آن حضور دارند.

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور با بیان اینکه ایجاد تعاملات کاری با خارج از کشور از برنامه‎های آینده ماست، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست هدف ما در ارتباط با خارج از کشور تبادل اطلاعات درباره پلاسما است.

مازندرانی با بیان اینکه آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی علاوه‎بر حمایت امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان باید مورد حمایت مردم کردکوی، مدیران و دانش‎آموزان این شهرستان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: علم پلاسما علم نو و جدیدی است و بنده از اینکه نام شهرستان کردکوی نزد نهادهای امنیتی و حیاتی به‎عنوان مرکز پلاسمای کشور شناخته می‎شود، افتخار می‎کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.