1396-02-23 07:02
1871
0
38934
با حضور دانش آموزانی از سراسر کشور برگزار شد:

اولین کنفرانس علمی دانش آموزی پلاسمای کشور در کردکوی + تصاویر

اولین کنفرانس علمی دانش آموزی پلاسما و کاربردهای پلاسمای کشور باحضور دانش آموزانی از سراسر کشور در کردکوی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ بنیانگذار اولین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای دانش آموزی کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین کنفرانس ملی دانش‌آموزی پلاسما با هدف ترویج دانش پلاسما و نشر اطلاعات روز کاربردی فناوری پلاسما در سطح جهان توسط دانش‌آموزان سخت کوش و نخبه میهنمان ایران اسلامی و باحضور اساتید برجسته استان و کشور برگزار شد.

دریافت ۱۹۰ مقاله از ۱۰ استان کشور

وی افزود: در این همایش با محوریت کاربرد پلاسما در صنایع غذایی، کشاورزی، نساجی، نظامی، تولید انرژی، محیط زیست و... پس از دریافت ۱۹۰ مقاله از ۱۰ استان کشور از دانش آموزان علاقمند ۳۰ مقاله برتر انتخاب‌شدند و به کنفرانس دعوت شده اند تا با ارائه‌شان از مقالات خود دفاع کنند.

ابوالفضل مازندرانی اظهار داشت: هیئت داوری از این ۳۰ مقاله که به صورت شفاهی، پوستر و روزنامه دیواری که به دو زبان فارسی و انگلیسی‌ آماده شد 5 مقاله برتر را انتخاب کرده اند که در مجله کنفرانس دانش آموزی پلاسما به چاپ خواهد رسید.

این جوان دانشمند هسته ای کشورمان بیان کرد: به تمامی مقالات پذیرفته شده گواهینامه پذیرش و به دانش‌آموزان شرکت کننده در همایش گواهینامه شرکت در همایش ملی پلاسما اعطا می‌گردد.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: ما فقط در عرض کمتر از یک سال توانستیم یک علم جدید را به جوانان آینده سرزمین خودمان تا حدی معرفی کنیم که بعد گذشت هفت ماه از تأسیس اولین آزمایشگاه با توجه به فعالیتهای دانش آموزان سراسر ایران اولین کنفرانس کشوری پلاسما را در کردکوی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولینی از آموزش و پرورش و فرمانداری که اهمیت این موضوع را درک کردند و همت و تلاش بسیار زیادی برای موفقیت این مجموعه کردند و همچنین دبیر ستاد نانو گلستان و مازندران و دیگر دوستان در این مراسم حضور داشتند.

بنیانگذار اولین آزمایشگاه پلاسمای دانش آموزی کردکوی اظهار داشت: به امید آنکه این شروع کوچک مقدمه ای برای آغاز کارهایی بس بزرگ‌تر، با همت و تلاش مسئولین فرهیخته و بزرگوار باشد.

گفتنی است؛ به پاس زحمات و تلاشهای همیشگی وجیه اله عسگری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کردکوی تندیسی از چهره این مدیر از سوی اولین آزمایشگاه پلاسمای دانش آموزی کردکوی آماده شده و در این مراسم تقدیم وی گردید.

عکاس: یعقوب محمودی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.