1396-09-28 19:59
1586
0
48020
در گفتگو با راننده اتوبوس پرتلاش جاده مطرح شد؛

عدم ضمانت شغلی برای استمرار و تداوم فعالیت و کار بر روی اتوبوس/ مسئولان برای رانندگان خودروهای سنگین سختی کار لحاظ کنند

عدم ضمانت شغلی برای استمرار و تداوم فعالیت و کار، به طوریکه رانندگان بر حسب تقاضای مالکین محترم خدمات می نمایند و دیگر اینکه مسئولان برای رانندگان خودروهای سنگین سختی کار لحاظ کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ امروزه حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می گردد و بدلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

این بخش دربرگیرنده فعالیتهایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیتهای اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.

در حال حاضر هزینه حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا در کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و کل جهان ۵ درصد می باشد.

لزوم سرمایه گذاری برای توسعه و نگهداری زیربناها، ناوگان و تجهیزات موجود از طریق ارتقای کیفیت فنی و دانش مدیریت سیستمهای حمل و نقل، تاکید می گردد.

یکی از مهمترین ارکان در این صنعت و عرصه ” نیروی انسانی ” متخصص ، کاردان ، دارای تجربه و آشنای کامل با وسائط نقلیه که در خدمات عمومی و صنعتی به کار گرفته می شود؛ می باشد.

نقش برجسته و پررنگ نیروی انسانی که به آن عنوان ” راننده ” یا هدایتگر برای این وسایط نقلیه می باشد در امنیت و آسایش و آرامش مسافرین و سلامت جابجایی بار بر همگان روشن و مبرهن است.

بالاجاده از دهه های گذشته در صنعت حمل و نقل مسافر دارای جایگاهی خاص و ویژه در سطح منطقه بوده است.

تعداد خودروهای مسافر بری اعم از نیمه سنگین (مینی بوس) و سنگین (اتوبوس) با ظرفیت یک روستا بسیار چشمگیر بوده است و در این مقوله دارای پیشینه و سبقه ای خاص می باشد.

از دهه چهل در روستا صنعت حمل و نقل فعالیت داشت و در دهه ۶۰ و ۷۰ تاکنون توسعه ای متناسب با زمان به خود گرفت و از ماشین آلات و خودروهای روز کشور برخوردار و تعداد کثیری را با عناوین “راننده ، کمک راننده ، دستیار” به خود جلب و موجب گردش اقتصادی می باشند .

با این اهمیت گپ و گفتی را با یکی از فعالان جوان این عرصه ” راننده اتوبوس مسافربری بین شهری ” به نام سید جواد حسنی داشته ایم که به شرح ذیل تقدیم شما همراهان و خوبان رادکانا میشود:


” سید جواد حسینی ” خود را اینگونه معرفی می کند:

سید جواد حسینی فرزند حاج سید نصرت الله ( از شعرا و ادیبان و فرهنگی فرهیخته بالاجاده ) متولد سال ۱۳۵۴ در روستای بالاجاده.

تحصیلات را تا مقطع متوسطه در بالاجاده دبیرستان شهید نبی الله مهقانی گذراندم و پس از خدمت مقدس سربازی ، شغل “رانندگی ” را انتخاب کردم و سالهاست در این عرصه فعالیت دارم.

از” سید جواد” پرسیدیم که از کی رانندگی حرفه ای را شروع کردی؟

با روحی گشاده پاسخ داد: از نوجوانی در معیت پدر و داییها رانندگی را مقدماتی فرا گرفتم و اما به طور حرفه ای از سال ۱۳۷۸ به رانندگی با خودروهای مسافر بری سنگین مشغول به کار هستم و با اتوبوسهای مسافربری بین شهرهای گرگان و تهران و اسلامشهر و …. در خدمت مردم خوب کشورم هستم.

از” سید جواد ” سوال کردیم که کار با اتوبوس های امروزی را نزد چه کس یا کسانی فرا گرفتید؟

سید جواب داد: از همکاران خودم در این رشته که دارای سابقه فعالیت و کار با این خودروها بودند مثل “مرحوم مجید شهواری” که این حرفه را از او آموختم و در ادامه آن از تجارب آقایان رحمت الله یزدی، مصطفی بهرامی تکمیل اطلاعات و تجربه کردم.

از” سید جواد راننده جوان بالاجاده ” ؛ از مشکلات این حرفه سوال کردم:
سید جواد بیان کرد: علیرغم اهمیت این شغل در امنیت جان مسافران و سلامت بار و خدمات مهمی که انجام می شود مشکلات زیادی فرا روی همکاران قرار دارد که مهمترین مشکل ما:


* استرس بسیار بالا در انجام خدمات رانندگی
* پر خطر بودن شغل ، 
* دوری از خانواده ، 
* ” عدم لحاظ سختی کار با توجه به تمام سختیهایی که در این شغل وجود دارد “
* “عدم ضمانت شغلی برای استمرار و تداوم فعالیت و کار ” به طوریکه رانندگان بر حسب تقاضای مالکین محترم خدمات می نمایند 
* سختگیریهای کارشناسی نشده: دستگاههای نظارتی و اجرایی ، عرصه را برای زحمتکشان راننده تنگ نکنند به طوریکه بسیاری از همکاران پس از مدتی خدمت از شغل رانندگی فاصله گرفتن و دیگر کار نمیکنند.

توصیه و تاکید ” سید جواد ” از مسافران عزیزش فقط و فقط رعایت قوانین چون “بستن کمربندهای ایمنی ” و ” صبوری در سفر و حفظ آرامش در طول مسیر می باشد.

” سید جواد ” از خاطره تلخش در طول مدت کاریش گفت :

حادثه تلخ که در اثر ریزش سنگ در جاده که روی خودروی سواری ریخته بود و با کمک مسافران جان دو نفر را نجات دادیم ولی متاسفانه یک نفر فوت کرد.

سید جواد حسینی درباره رادکانا هم اظهار نظر کرد:

رادکانا در جهت اطلاع رسانی مسائل روز، شناخت منطقه و حوادث بسیار فعال می باشد. بنده کمال تشکر را از شما بزرگواران دارم.

با سپاس فراوان
برادر کوچکتان سید جواد حسینی

گفتگو از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.