1396-06-10 06:46
956
0
43491
امام جمعه گرگان:

عید قربان روز عبادت مسلمانان جهان است/ آمریکا از قدرت ایران در منطقه به وحشت افتاده است

امام جمعه گرگان گفت: عید قربان روز عبادت و راز و نیاز همه مسلمانان جهان در تمام عالم هستی است.

به گزارش گلستان ما، آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان شهرستان گرگان اظهار کرد: عید قربان روز عبادت و راز و نیاز همه مسلمانان جهان در تمام عالم هستی است.

وی ادامه داد: قربانی کردن باعث نزدیک‌تر شدن انسان به خداوند رحمان و رحیم می‌شود و قربانی کردن تنها منوط به عید قربان و اعمال این روز بزرگ نیست بلکه بزرگان دین بر این اعتقادند که هر عملی که باعث نزدیک شدن انسان به خداوند شود همان قربانی کردن است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خداوند نیازی به قربانی ندارد و تقوای انسان نزد پروردگار از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: نکته اصلی و بسیار مهم در عید سعید قربان رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه دستور قرآن است که در عید قربان هم خودتان بخورید و هم به نیازمندان توجه کنید، گفت: همه ما باید به این توجه کنیم که در رسیدگی به فقرا و نیازمندان، آبروی آنها را مورد توجه قرار دهیم زیرا آبروی مومن مهمتر از هی چیز دیگری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گزارش منتشر شده از سوی آمریکا که ایران را یک تهدید خوانده است، تاکید کرد: اینکه آمریکا که خود را یک ابر قدرت می‌داند، ایران را یک تهدید برای خود محسوب کرده از یک نکته بسیار با اهمیتی برخوردار است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: اقداماتی که ایران در منطقه انجام داده و با اتحاد و وحدت کشورهایی همانند سوریه، یمن، لبنان، عراق و دیگر کشورها برای بیرون انداختن و نابودی داعش انجام داده، باعث افزایش تاثیرگذاری و قدرت ایران در منطقه شده است.

 نورمفیدی متذکر شد: آمریکا به دنبال جدایی ایران و از بین بردن وحدت ایران اسلامی با کشورهای متحد خود در منطقه است و آمریکا به دنبال آن است که ایران برجام را نقص کند تا به نقشه‌ها و توطئه‌هایی که مدنظر دارد برسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید هر روز علیه برجام جوسازی کنیم گفت: اجازه دهیم تا مسئولان سیاسی و عالی‌رتبه نظام در خصوص این مسئله تصمیم‌گیری کرده و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.