1396-06-24 13:56
715
0
44070
رئیس اداره راهداری کلاله:

سیل، بیش از 35 میلیارد به راه های کلاله خسارت زد/ بالغ بر 35 میلیارد اعتبار صرف پروژه های راهداری شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کلاله گفت:سیل اخیر بیش از 35 میلیارد ریال به تاسیسات و زیرساخت های راه های شهرستان کلاله خسارت وارد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، قاسم دبوری در نشست رسانه ای با بیان اینکه در شهرستان کلاله 460 کیلومتر راه و جاده وجود دارد گفت: از این بین 53 کیلومتر راه ها، راه های اصلی و فرعی و 407 کیلومتر راه های روستایی می باشد که 265 کیلومتر راه های روستای آسفالت، 58 کیلومتر شوسه و 84 کیلومتر خاکی است.

وی افزود: با میزان یاد شده، 97/6 درصد مردم روستایی از راه های آسفالت شده برخوردار هستند.

دبوری به ظرفیت ها و امکانات موجود در این اداره پرداخت و گفت: در این اداره 31 نفر نیرو مشغول به خدمت هستند و همچنین این اداره با 20 دستگاه سنگین و سبک راهسازی و راهداری در حال خدمت رسانی به مردم است و یکی از معضلات ما عمر بالای این دستگاه ها می باشد که می طلبد مسئولین در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کلاله گفت: در یک سال گذشته بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های این اداره در شهرستان هزینه شد که بخشی از آن که مربوط به هفته دولت سال 96 بود که 3 پروژه آسفالت و تعریض سه راهی کلاله به طول 1100 متر، روکش آسفالت مسیر یاد شده به طول 2300 متر و اجرای ایمن سازی مسیر کلاله تا سه راهی کلاله با مفصل بلوکی به طول 6200 متر با اعتبار بالغ بر 19 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

دبوری اشاره ای هم به بخش حمل و نقل داشت و افزود: این اداره 3 شرکت حمل و نقل کالا با عمر متوسط ناوگان تقریبا 14 سال دارد و یکی از مشکلات ما در زمینه بارنامه است که توصیه می شود اخذ شود چرا که مزایای آن بیمه و جمران خسارت و کنترل و نظارت و جلوگیری از هدر رفت محصولات می باشد.

وی با ابراز نگرانی از عمر بالای ناوگان مینی بوس های شهرستان کلاله تصریح کرد: در بخش حمل و نقل مسافر دو شرکت مسافربری با عمر 8 سال و یک شرکت مینی بوس رانی با عمر 30 سال داریم که این خود به دلیل عدم استقبال مسافران در استفاده از مینی بوس و عدم تولبد آن، نوسازی این ناوگان را به یک معضل تبدیل کرده است.

این مسئول یاداور شد: سال گذشته را با بارندگی و برف آغاز کردیم و با ظرفیت های موجود و اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه در هیچ یک از راه های شهرستان با مشکل روبرو نشدیم.

وی در ادامه بیان اقدامات این اداره طی سال گذشته، زیرسازی عیدگاه روستای دهنه، کمک به تعمیر لوله های شکسته شده در سیل،همکاری با دانشگاه ها برای زیرسازی و تامین ماشین آلات و لایروبی و لجن برداری پس از سیل در روستای دهنه را از جمله تعاملات این اداره با دیگر دستگاه ها و خدمت به مردم برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کلاله از شناسایی 8 نقطه پرخطر شهرستان و آرام سازی ترافیک با نصب 21 چراغ سولاری در این نقطه ها خبر داد و گفت: نصب 1000 علائم هشداری و ترافیکی در مسیرهای شهری و روستایی و نصب سرعت گیر در مسیرهای کوهستانی و ایجاد دو دستگاه دوربرگردان از جمله دیگر خدمات ایمن سازی و ترافیکی این اداره بود.

دبوری با تاکید بر اینکه خط کشی محورها هزینه‌ی بالا دارد، اظهار داشت: سال گذشته اکثر محور ها با طول 197 کیلومتر خط کشی شد. 

رئیس این اداره گفت: سیل گذشته 35 میلیارد ریال خسارت به راه و ابنیه فنی وارد کرد که در پی آن 9 روستای شهرستان آسیب دید و باید یادآور شویم که 25 کیلومتر از راه های کلاله مستقیما در معرض سیلاب است و در زمینه پیشگیری اقداماتی همچون لجن برداری و بازگشایی دهانه پل ها صورت گرفته است.

وی آسفالت کنارگذر کلاله با مشارکت شهرداری و سازمان راهداری را از جمله پروژه های این اداره نام برد و گفت: در این پروژه قیر توسط راهداری تامین شده است و راهداری با شرط اینکه بقیه مسیر از نظر زیرسازی ترمیم شود، متعهد به ادامه کار می شود.

وی در پایان گفت: انتظار می رود که مسئولین به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که برای خدمات رسانی به مردم نیاز به جاده مناسب است و همچنین رعایت قوانین از سوی مردم نیز یکی از موارد مهم می باشد که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.