1393-08-14 09:59
3928
0
5372
حاج دوست محمد آخوند میر حسنی:

امام حسین (ع) احیاگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود + تصاویر

حاج دوست محمد آخوند میر حسنی از علمای اهل سنت بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه : امام حسین(ع) احیا گر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر ، حاج دوست محمد آخوند در همایش لبیک یا امام حسین(ع) که به همت علمای اهل سنت و اهالی شهر فراغی شهرستان کلاله در مسجد امام رضا(ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر فریضه امربه معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین(ع) و برادرش امام حسن(ع) سرور و آقای جوانان اهل بهشت هستند.

وی با اشاره به فداکاری سالارشهیدان افزود: امام حسین(ع) برای احیای واجبات الهی در برابر حاکم ظالم عصر خویش قیام کرد و خود و خانواده خویش را برای زنده نگه داشتن دین اسلام فدا کرد.

دوست محمد آخوند میر حسنی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از باقیات و صالحات است که توشه آخرت ما می شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز پیرو مکتب و راه امام حسین(ع) است و اطاعت و پیروی از وی امری واجب و ضروری است.

دانلود فایل صوتی سخنرانی حاج دوست محمد آخوند میر حسنی دانلود

حجت السلام علی اکبر براتی دبیر موسسه بین المللی بیداری اسلامی نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: دلیل قیام امام حسین(ع)، انحراف مسیر اسلام واقعی و سنت نبوی بود چرا که حکام آن عصر صلاحیت حکومت بر جامعه اسلامی را نداشتند و دین را ابزاری برای مطاع خود ساخته بودند.

وی افزود: با نگاهی به شرایط امروز در می یابیم که گروهایی همچون داعش نیز با انحراف از اسلام اصیل و سنت نبوی، ریختن خون مسلمان را مباح می دانند و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

دبیر موسسه بین المللی بیداری اسلامی تاکید کرد: امروز دشمن درصدد است تا اسلام هراسی را در جامعه بشری نهادینه کند و برای رسیدن به این مقصود، از گروه های منحرف استفاده می کند تا از نفوذ اسلام در بین بشریت جلوگیری کند و تا حدی در این موضوع موفق هم شده است.

عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان کلاله نیز در حاشیه این مراسم در گفتگویی اظهار کرد: حماسه ماندگار عاشورا درس های فراوانی داشت و امر به معروف و نهی از منکر که یکی از عوامل قیام امام حسین(ع) بود، ضرورت جوامع اسلامی است.

وی افزود: شجاعت ، فداکاری و ایثار از آموزه های دیگر حماسه عاشورا است و باید هر سال بیشتر از سال های گذشته در احیای این حماسه تلاش شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.