1398-04-30 16:02
659
0
64527
شهردار کلاله و یک تصمیم هوشمندانه؛

مناقصه شهرداری کلاله با شکست روبرو شد/ همیار شرکت پردیس هم رونمایی شد + جزئیات

با سماجت یکی از اعضای شورای شهر و پذیرش حقیقت از سوی شهردار کلاله، مناقصه روز گذشته شهرداری کلاله به روزهای آینده موکول شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از  کلاله خبر، قرار بود روز گذشته نامه های مناقصه پیمانکاری شهرداری کلاله باز و تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود.

اما با توجه به میزان مناقصه که 1 میلیارد و 700 میلیون تومان برای 9 ماهه سال 98 تعیین شده است، هیچ شرکت بزرگ و نامداری اشتیاقی برای شرکت در این مناقصه ندارد؛ چرا که یا برای منفعت خود باید از حقوق و مزایای کارگران بزند و یا در برخی از موارد نیز باید از سود خود چشم پوشی کند.

عبدی بدارق نژاد رئیس سابق اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله در گفتگویی ضمن ابراز تعجب از مبلغ مناقصه، گفت: چندین روز برای تعیین مبلغ مناقصه تلاش کردیم و در حضور اعضای شورا مبلغ مناقصه 2 میلیارد و 50 میلیون تومان اعلام شد.

دیگر شرکت ها با تصور اینکه سقف مناقصه از سوی شهرداری همان مبلغ یاد شده است، فارغ از اینکه شهرداری می تواند در حین کار، این سقف را 25 درصد افزایش دهد، ریسک شرکت در این مناقصه را نمی کنند.

اما روز گذشته یکی از شرکت ها شرکت کننده در مناقصه، مبلغ خود را 193 میلیون و 500 هزار تومان در ماه اعلام کرده بود؛ این شرکتی می باشد که با مدیریت(ج-ک) یکی از دوستان و همکاران پیمانکار قبلی شهرداری و بنام همیار پردیس(نام شرکت قبلی پردیس بود) در این مناقصه شرکت کرده است.

مدیریت این شرکت در دوره قبل نیز در یک ساختمان و در کنار شرکت پردیس کار پیمانکاری شهرداری را در بخش زباله های بهداشتی بر عهده داشت و در حال حاضر خود یا بستگان وی بنام شرکت کاریابی در مغازه پیمانکار فعلی مستاجر هستند.

این نزدیکی مدیر شرکت همیار پردیس با پیمانکار قبلی(شرکت پردیس) شبهات مختلفی را ایجاد می کند، من جمله احتمال اینکه پیمانکاران قبلی یکی اعضای این شرکت شوند؛ وجود دارد و با محقق شدن این احتمال، در ادامه شاهد کابوس شبانه روزی کارگران و خانواده آنها خواهیم بود(پرداخت حقوق کم، ترس از اخراج، عدم پرداخت مزایاو ...).

اما پیمانکار دیگر شرکت کننده در این مناقصه، مبلغی حدود 239 میلیون تومان را پیشنهاد داده و با کاهش این مبلغ به 212 میلیون تومان نیز موافقت کرده است؛ اما گویا شهردار کلاله از پشت پرده و افراد دخیل در این شرکت ها اطلاع دارد و با سماجت یکی از اعضای شورا و قبول این موضوع از سوی خلیل سعدی، این مناقصه برای بررسی بیشتر به روزهای آتی موکول شد.

اما یاداور می شویم که در انتها، شهرداری کلاله خود می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد و از پرداخت مبالغ اضافی به پیمانکاران جلوگیری و در بخش های دیگر شهر هزینه کند که این خود اراده ای استوار و تلاش جهادی را می طلبد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.