1393-11-04 11:59
3597
5
9340

ممنوعیت کاشت شالی در سال زارعی جدید کلاله !/ دبی آب چشمه کلاله از 200 به 20 لیتر بر ثانیه رسید!

رئیس اداره منابع آب شهرستان کلاله از کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، ثابتی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر از کاهش جدی سطح آب های زیرزمینی در شهرستان کلاله خبر داد و گفت: کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته و حتی سال جاری خسارات جبران ناپذیری بر میزان آب های زیر زمینی در برداشت تا جایی که دبی آب در چشمه ها و چاه های تامین آب شهر کلاله بصورت چشمگیری کاهش یافت.

وی افزود: در تابستان سال جاری به کشاورزان اعلام کردیم که از کشت شالی خوداری کنند اما با وجود هشدارهای ما باز هم عده ای اقدام به کشت کردند که این امر صدمات جبران ناپذیری را به سفره های زیرزمینی وارد کرد و یکی از نمونه های بارز آن کاهش دبی آب چشمه آقسو از 200 لیتر بر ثانیه به 20 لیتر بر ثانیه بود.

رئیس اداره منابع آب کلاله تاکید کرد: روند خشک سالی در سال جاری و تابستان 94 نیز ادامه دارد و این موجب کاهش آب و در پی آن کاهش دبی چاه ها و چشمه می شود و شهروندان کلاله ای با بحران آبی روبرو خواهند بود.

وی افزود: سال گذشته در مجوز کشت کشاورزان تاکید شده بود که از کاشت شالی در سطح این شهرستان خودداری کنند و انتظار می رود که در سال زراعی سال 94 نیز از کشت شالی خودداری کنند و با متخلفین در این عرصه برابر قانون برخورد خواهد شد چرا که ما وظیفه داریم برای آسایش و رفاه حال جامعه و شهروندان در حفظ منابع آبی کوشا باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عرفان

خیال همه راحت امسال هم نمیتوانند جلوی شالی کاری در استان گلستان را بگیرند.وقتی جریمه ها حتی یک دهم سودی نیست که از شالی کاری به دست میاورند.اگر دولت می توانست جلوی شالی کاری را بگیرد امسال سد وشمگیر به این روز نمی افتاد.

0
0
پاسخ
1393-11-25 08:08
اسحاق

یعنی چی نباید شالی بکاریم.شالی نکاریم چی بکاریم.مردم باید سنگ بخورند.

0
0
پاسخ
1394-01-28 09:28
سلمان

تمام امید زن و بچه هامون به همین یه تیکه زمینه. اگه شالی نکاریم چجوری شکم زن و بچه مونو سیر کنیم؟همش از مشکلات دم میزنید !" بجای شکایت کردن از تاریکی ، یک شمع روشن کنید".خوب یه راه چاره اساسی پیدا کنید که فشار روی امثال من بدبخت نباشه. خودتون که سر ماه حقوق تون تمام و مال به حسابتون واریز میشه و کک تونم نمیگزه .خدارو خوش نمیاد .نفرین این همه مردم مظلومو دارین توشه آخرت تون میکنید.

0
0
پاسخ
1394-03-05 09:07
رامین

با سلام خدمت مسئولان.واقعا خسته نباشید.کشاورزان نیز از کم آبی خوششان نمی آید این را بفهمید...به جای اینکه چار ای بیندیشید فقط جلوی این بدبختان را بگیرید...به طور مثال خود بنده امسال به خاطر کم آبی به جای کشت شالی به گوجه فرنگی کشت کردم...با زحمت های فراوانی کا داشت با هزینه ی فراوانی که داشت بعد چندین ماه انتظار با برداشت بهترین گوجه اما با کیلویی 180 تا 200 تومان که فقط پو حمل و نتق و کارگر و سبد و... آن میشود چه فایده؟؟؟؟؟واقعا با این همه هزینه و زحمت و وقت گذاشتن که بعد از چندین ماه فقط به هزینه ی خودت اون هم به زحمت فراوان دست پیدا میکنی؟؟؟یعنی چیکار کنیم واقعا؟؟؟ آیا کشاورزی کلا تعطیل شه؟؟؟

0
0
پاسخ
1394-12-11 18:23
مرتضی

ما از بدو تولد تا به الان معیشت خانواده مون به همین شالی وابسته بود و هست، بنده خواستم در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنم بخاطر علاقه شدیدی که به درس داشتم ولی چون هزینه تحصیل از راه همین کشت شالی تأمین میشد و شما مانع از کاشت آن شدید، نتوانستم ادامه تحصیل بدم و دچار سرخوردگی شدم،،، خواهش میکنم تنها یک طرف قضیه رو نگاه نکنید ما از رو شکم سیری شالی نمیکاریم، نیاز داریم

0
0
پاسخ
1396-03-07 10:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.