1395-11-25 05:15
1388
1
35158

وحشت مردم از اکران " سگ‌کشی " در گالیکش

حال که متولیان امر سعی در رفع مشکل حضور سگ‌های ولگرد گالیکش با اکران سگ‌کشی در این شهر کرده‌اند شایسته است این طرح به‌گونه‌ای اجرا شود تا باعث وحشت و ناراحتی شهروندان نشود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، از اواسط پاییز امسال اعتراضات مردم گالیکش در خصوص ساماندهی تعداد زیاد سگ‌های ولگرد این شهر همه‌گیر شد.

بی‌توجهی‌ها متولیان امر به این موضوع ادامه داشت و پس از بروز برخی مشکلات قرار بود که پروژه اتلاف سگ‌های ولگرد پس از دهه فجر اجرا شود اما انتشار خبر حمله سگ‌های ولگرد به دانش‌آموزی از مدرسه «کوثر» شهر گالیکش باعث شد این پروژه از بامداد 13 بهمن‌ماه آغاز شود.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری (جمع‌آوری و دفع حیوانات بدون صاحب و مضر در سطح شهر) جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و…، و جمع‌آوری حیوانات ناقل و مزاحم از وظایف شهرداری‌هاست. واضح است که منظور از جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها نیز هرگز کشتن این حیوانات نیست. موضوعی که شهروندان گالیکشی به آن اذعان دارند و پیش‌ازاین نیز نیلکوه در سایت و کانال خبری خود به آن پرداخته بود.

با عبور از اینکه بسیاری از شهروندان گالیکشی از اتلاف سگ‌های ولگرد برای ساماندهی آن‌ها ناراحت هستند؛ اقدام مجریان این طرح حین اتلاف موجب وحشت شهروندان و اعتراض آن‌ها شده است.

به ساعت یک بامداد می‌رسیم و بسیاری از شهروندان گالیکش سخته از کار روزانه به بستر خواب‌رفته‌اند که طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در معابر این شهر شروع می‌شود و صدای رعب‌آور تیراندازی اسلحه ساچمه‌زن شکاری آغاز می‌شود. البته همه اهالی می‌دانند که منبع صدا چیست و‌ از اتفاقی که رخ می‌دهد، بسیار دلگیرند و حتی اعراض هم کرده‌اند، ولی هیچ تغییری ایجاد نشده و امید تغییر هم به‌شدت کمرنگ است.

ساکنین خیابان سید احمد خمینی به نیلکوه گفت: با بلند شدن صدای شلیک گلوله و در پی آن صدای ممتد زوزه سگ‌هایی که مورد اصابت ساچمه‌ها قرارگرفته‌اند در زیر پنجره ساکنین این محله کودکانشان با وحشت از خواب پرانده، موجب بدحال شدن یک بیمار قلبی در این محله و ایجاد شک عصبی برای یک بانوی باردار شده که از دستاوردهای اقدام نسنجیده متولیان طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در این خیابان است.

به گفته شهروندان این محله سرنشینان سواری پژو سفیدرنگ و یک خاور از درون خودرو بدون پایین شدن به سگ ولگردی در این محله شلیک کرده بودند و با اعتراض اهالی سگ زخمی را رها کرده و از منطقه رفتند.

این شهروند افزود: برای این اقدام متولیان اتلاف سگ‌های ولگرد به پلیس 110 نیز تماس گرفته‌اند و در پاسخ به آن‌ها گفته‌شده اگر اتفاقی افتاده به بیمارستان بروید و پس‌ازآن در محل حاضر می‌شویم و صورت‌جلسه خواهیم کرد.

حال که متولیان امر تصمیم بر رفع مشکل سگ‌های ولگرد شهر گالیکش با اکران سگ‌کشی در این شهر گرفته‌اند شایسته است این طرح با خرد جمعی مسئولین به‌گونه‌ای اجرا شود تا باعث نگرانی و ناراحتی شهروندان نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سعید گندمی

با سلام و وقت بخیر . طرح سگ کشی نه تنها باعث وحشت مردم شده بلکه هیچ راه درستی برای از بین بردن سگهای ولگرد نمیباشد . سگها هر شش ماه یکبار باردار میشوند و هر بار دست کم پنج طوله بدنیا می آید . تنها روش کم کردن سگ های ولگرد طرح عقیم سازی و درمان این سگها میباشد که هم وحشت رو از بین مردم کم میکند و هم بیماری بین حیوان وانسان از بین میرود .

0
0
پاسخ
1395-11-25 08:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.