1396-06-05 06:29
1991
0
43225
بررسی چالش های پارلمان محلی در آغاز دوره پنجم ؛

تاملی بر تجمع روز گذشته مردم مقابل شورای شهر گرگان / لزوم رعایت حقوق شهروندی و مولفه های امنیتی

هر صفتی که این روزها به شهردار پیشین نسبت داده می شود ، در همین دو ماه اخیر که اتفاق نیفتاده  ، سوال اینجاست چرا زمانی که در لیست حامیان قرار می گرفتند و عکس دسته جمعی آنها بصورت بنر در شهر منتشر شد ، صادقلو آدم بدی نبود ؟

به گزارش گلستان ما ؛ عصر روز گذشته همزمان با برگزاری اولین جلسه علنی شورای شهر گرگان در دوره پنجم که به صورت هفتگی روزهای شنبه برگزار می شود ، تعداد زیادی از هواداران حسین صادقلو شهردار معزول گرگان مقابل ساختمان شورا در کوچه آفتاب 24 تجمع کردند .

جدای از اینکه این تجمع قانونی بود یا نبود و اینکه این قلم بخواهد حضور یا عدم حضور صادقلو را در کسوت شهرداری دنبال کند ، ذکر چند نکته در بروز این حادثه و حواشی اخیر ضروری است :

1 -  بدقولی و عدم وفای به عهد چه در آیین ما و در مسلک های دیگر امری مذموم و گناهی نابخشودنی است و هر فرد یا گروهی که دچار این آسیب شود قطعا از لحاظ روحی و روانی به هم می ریزد لذا به لحاظ مدیریتی باید با چنین گروهی بدرستی ، با ادله و آرام سخن گفت و خدای ناکرده رفتار و کرداری را نبینیم که باعث بغرنج تر کردن حادثه شود. هیچ وجدان بیداری دوست ندارد بیهوده به کسی سواری دهد و یا اینکه عده ای فرض کنند با تیز بازی و زرنگی می توانند بر افکار عمومی سوار شوند.

2- مصاحبه معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با یکی از خبرگزاری ها در خصوص برخورد سفت و سخت با ناهجاری و تجمعات غیر قانونی باعث شد تا برخی افراد شرکت کننده در تجمع به موضوع حساس تر شده و اصرار بر عملشان داشته باشند .

بنظر می رسد آقای طهماسبی باید کمی سنجیده تردر این باره سخن می گفت چرا که تعداد زیادی از مردم در این قضیه خودشان را فریب خورده و بازنده می بینند و احساس می کنند چوب اعتمادشان را می خورند که لااقل بخشی از آن به دلیل عدم برخورد با تخلفاتی بود که در زمان انتخابات رخ داد .

Sadeghloo 1

اگر رئیس انتخابات استان که اتفاقا خود اقای طهماسبی بود با تخلفات ائتلاف حامیان شهردار در زمان انتخابات مواجهه می کرد امروز شاهد چنین رخدادی نبودیم ، باید به مردم حق داد که پیگیر مطالباتشان باشند و امروز فضای مجازی این امکان را به آنها داده و قبول کنیم در این قضیه به نوعی در حق رای مردم اجحاف شده است .

خوب بود آقای طهماسبی بجای این مصاحبه تند جانب انصاف را می گرفت و از مردم مغبون و زیان دیده و اعتماد عمومی که جریحه دار شده در این موضوع دفاع می کرد چرا که همیشه با بگیر و ببند نمی شود قضایا را حل کرد و جایی هم باید حرف مردم را شنید .

3 – مصاحبه های اخیر برخی از "حامیان دیروز و مخالفین امروز" حسین صادقلو هیزمی در آتش حواشی اخیر بود . در واقع افرادی که با حمایت صادقلو به شورا راه یافتند امروز هر توجیهی که برای بد بودن صادقلو بیاورند شعله های آتش را بیشتر می کنند .

قانون شکن ، دزد (تعبیر یکی از اعضا) ، دیکتاتور و شاه ، خودخواه و هر صفتی که این روزها به صادقلو شهردار پیشین نسبت داده می شود ، در همین دو ماه اخیر که اتفاق نیفتاده است ، سوال اینجاست پس چرا زمانی که در لیست حامیان وی قرار می گرفتند و عکس دسته جمعی آنها بصورت بنر در شهر منتشر شد ، صادقلو آدم بدی نبود ؟

Sadeghloo 1

جالب اینجاست که برخی از اعضا مخالفت با پروژه زیرگذر ناهارخوران  را چالش اخیر و علت شکاف با صادقلو عنوان می کنند اما تمام این برنامه ها اعم از زیرگذر و آکواریوم و ... طی بنرهایی قبل از انتخابات مقابل پارک شهر و سایت همکلاسی ناهارخوران نصب شده بود و به دلیلی همین برنامه ها مردم به این لیست رای دادند ؛ سوال اساسی دیگر اینست که اگر به فکر ناهارخوران و منافع مردم بودید چرا همان موقع از ائتلاف بیرون نیامدید ؟

4 – گیریم که بنا به دلایل قانونی حسین صادقلو فرصتی برای خدمت به مردم گرگان را ندارد ، ایا اینکه ناگهانی در جلسه اول دوره پنجم او را عزل و فردی دیگر را سرپرست کنیم ، وارد کردن شوک ناگهانی به شهر نبود ؟

آیا اعضای شورای شهر ( طیف مخالف شهردار) نمی دانستند که شهروندان به لحاظ روحی و روانی آمادگی پذیرش شهرداری غیر از صادقلو را حداقل در این مقطع که شادمان از رای دادن به لیستش بودند را ندارند ، پس چرا ناشیانه این قضیه را مطرح کردند .

Sadeghloo 1

در واقع آنها می توانستند صادقلو را به عنوان سرپرست انتخاب کنند( این مورد در سخنان سید عباس حسینی فرماندار گرگان در روز تحلیف هم بود که اعضای جدید می توانند شهردار فعلی را به عنوان سرپرست انتخاب کنند) تا در ادامه خود مردم هم متقاعد می شدند که به لحاظ قانونی امکان حضور صادقلو وجود ندارد .

آنها از محبوبیت صادقلو در شهر گرگان مطلع بودند و می دانستند حذف او حساسیتهایی را ایجاد خواهد کرد چه اینکه در چهار سال گذشته هم تجربه حذف صادقلو و حساسیت مردم روی او وجود داشت ، لذا می توانستند با روش های منطقی تری و مرحله به مرحله رفتن او را توجیه می کردند .

به هر حال مدعی العموم هم می تواند در این قضیه ورود کند و در قالب دفاع از قلوب جریحه دار مردم گرگان و حقوق شهروندی از افراد مورد نظر توضیح بخواهد .

Sadeghloo 1

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.