1396-06-08 06:50
648
0
43385
رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۳۰ گرگان:

مراقب باشیم با صدای وهابیون همنوا نشویم / کعبه نماد وحدت و توحید است

ارشد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استانهای گلستان و مازندران گفت: کعبه نماد وحدت و توحید است و هر انسان مُحرِم باید در کنار احرام بستن ظاهری، دل و فکر خود را نیز از گناهان و هوای نفسانی بزداید.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام محمد حسن عبدی ارشد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استانهای گلستان و مازندران و ریس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۳۰ در مسجد امام محمد باقر (ع) لشکر ۳۰ گرگان با اشاره به لزوم پرداختن به حج ابراهیم اظهارکرد: آیات مختلفی درارتباط با وجوب حج نازل شده که یکی از معروفترین آن آیه ،۹۷ سوره آل عمران است.

وی افزود : بر طبق این آیه حج بر تمام کسانی که استطاعت و توانمندی مالی و جسمی دارند واجب شده و در کنار آن امنیت راه نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه فریضه حج برهرانسانی در طول عمرش تنها یک بار واجب می شود گفت: افرادی که که حج را منکر می شوند کافر هستند .البته برخی می گویند در شرایط فعلی رفتن به حج ضرورتی ندارد که این تفکر موجب کافرشدن فرد نمی شود.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۳۰ ضمن اشاره به ۱۳ رکن حج واجب بیان کرد: کعبه نماد وحدت و توحید است و هر انسان مُحرِم باید در کنار احرام بستن ظاهری، دل و فکر خود را نیز از گناهان و هوای نفسانی بزداید.

حجت الاسلام عبدی درباره اینکه عده ای می گویند سفر به حج ضرورتی ندارد به جای آن باید به فقرا کمک کرد گفت: افراد روشنفکرنما که چنین دیدگاهی مطرح می کنند، خود تاکنون چندبار به فقرا کمک کرده اند؟ این در حالی است که اغلب کارهای خیر توسط افراد سطح متوسط جامعه صورت می گیرد و به بهانه کمک به فقرا نباید اصل حج را زیرسوال برد.

وی در خصوص تفرقه اکنی وهابیت گفت: مبلّغین وهابی در سال های اخیر وارد منطقه ما شده اند و متأسفانه جوانان را به سوی آئین خود هدایت می کنند که باید مراقب باشیم با صدای وهابیون همنوا نشویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.