1396-08-29 11:58
707
0
46784
در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گالیکش عنوان شد؛

میزان مطالعه در کشور کافی نیست / طرح مدارس زیست‌محیطی در شش آموزشگاه گالیکش در حال اجرا / رشته ایران‌گردی و جهانگردی در گالیکش ایجاد می‌شود

با حضور مسئولین گالیکش جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، امام‌جمعه گالیکش در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان که با موضوعات « كميته پشتيبانی روستایی، جشنواره نوجوان خوارزمی و مدارس زیست‌محیطی» تشکیل شد به مقایسه ساعات مطالعه در کشور با سایر کشورهای پرداخت و اظهار داشت: طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده میزان مطالعه در کشورمان حدود 18 دقیقه است که این میزان کافی نیست.

حجت‌الاسلام سید «محمد دلبری» با اشاره به سخن امام علی علیهم‌السلام که می‌فرمایند: باغ‌های انسان‌های عالم و دانشمند كتاب و کتابخانه‌هایشان است افزود: علمی مفيد است كه نتيجه آن بالا رفتن تقوای افراد باشد.

وی بهترين راه تأمین آينده فرزندانمان را گرايش آنان به كتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه اظهار داشت: بحث كتاب و کتاب‌خوانی بسيار مهم است و سرانه مطالعه در كشور ما كم است.

حسن خسروی افزود: اسلام دين فرهنگی است و شاید در هیچ دینی آن‌قدر که در اسلام به بحث کتاب و کتاب‌خوانی تأکید شده، در دیگر ادیان شاهد آن نباشیم.

معاون پشتیبانی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش نیز در خصوص کمیته روستایی اظهار داشت: یکی از اصول مهم در آموزش‌وپرورش اصل مشاركت در تعليم و تربيت است و لذا می‌بایست همه نهادها و ادارات یاری‌رسان آموزش‌وپرورش باشند.

علی آشور فارسیانی ایشان از بخشداران بخش مرکزی و لوه شهرستان گالیکش و همچنين دهياران درخواست کرد تا جهت رفع مشکلات مدارس روستایی همانند سال‌های گذشته یاری‌رسان باشند.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش نیز در خصوص طرح نوجوان خوارزمی اظهار داشت: سه جشنواره مهم طرح جابربن حيان در حال حاضر در آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود.

کاظم پارسیانی افزود: در مقطع متوسطه اول 2 هزار و 500 دانش‌آموز باهدف كاربردی كردن علوم در طرح نوجوان خوارزمی شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: امسال چهارمين دوره جشنواره در این شهرستان در حال برگزاری است و خواستار همکاری سایر ادارات در اجرای هر چه‌بهتر این طرح هستیم.

معاون پرورشی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش نیز گفت: طرح مدارس زیست‌محیطی در شش آموزشگاه این شهرستان در حال اجرا است.

جواد رنگ ريز با اشاره به اهداف این طرح خواستار همکاری بیشتر ادارات مرتبط با این طرح شد.

مریم آتابای رييس ميراث فرهنگی گالیکش نیز با اشاره به تفاهم‌نامه بين ادارات ميراث فرهنگی و آموزش‌وپرورش اظهار داشت: تعامل خوبی بین آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی برقرار است و سعی داریم با مشارکت این دو اداره و با توجه به پتانسیل شهرستان رشته ایران‌گردی و جهانگردی را ایجاد کنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.