1396-12-14 17:15
698
0
51220
رئیس اداره منابع طبیعی گالیکش:

هفته منابع طبیعی هفته آشتی مردم با طبیعت است/ آتش‌سوزی در ۱۹۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی ‌گالیکش‌

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: در سال جاری ۹۳ فقره حریق در سطح ۱۹۴ هکتار در حوزه شهرستان گالیکش به وقوع پیوست.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، بهزاد نجفی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و به همین دلیل همه مردم باید به دنبال حفاظت از منابع طبیعی و تقویت آن‌ها باشند.

وی بابیان اینکه هفته منابع طبیعی هفته آشتی مردم با طبیعت است، افزود: انتظار ما از همه مدیران و مسئولان شهرستان این است که حداقل در این هفته در کنار ما باشند و ما را در برنامه‌ها و مراسمات ویژه این هفته یاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در هفته منابع طبیعی را دعوت از مدیران ادارات و نهادها برای کاشت نهال در سطح شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حفاظت در منابع طبیعی برای جوانان و نوجوانان به‌ویژه دانش آموزان و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه هفته منابع طبیعی از دیگر اقدامات ما در این هفته خواهد بود.

نجفی در تشریح سایر برنامه‌های اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش در هفته منابع طبیعی، ادامه داد: برگزاری مانور با حضور ادارات و نهادهای همکار و هم‌جوار، نهال‌کاری در محوطه جمعیت هلال‌احمر شهرستان، درختکاری گسترده با همکاری بخشداری و سپاه شهرستان از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این هفته است.

چارت منابع طبیعی گالیکش 22 نیرو کم دارد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان گالیکش 92 هزار هکتار است و در چارت سازمانی ما باید 38 نفر نیرو داشته باشیم که در حال حاضر با 16 نیرو در حال خدمات هستیم.

وی افزود: از 194 هکتار منابع طبیعی که طعمه حریق شده، تنها در یک فقره آتش‌سوزی،130 هکتار از اراضی منابع طبیعی طعمه حریق شده که خوشبختانه با کمک یگان حفاظت و نیروهای مردمی، بسیج و دیگر ارگان‌ها، حریق‌ها کنترل و خاموش شد.

نجفی تصریح کرد: در شهرستان گالیکش دو پروژه احکام جایگزین حبس و پروژه ترسیب کربن عملکرد خوبی ارائه شد و در حوزه احکام جایگزین حبس، 33 فقره منجر به صدور احکام جایگزین حبس مانند، درختکاری، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و پاک‌سازی طبیعت انجام‌شده و شهرستان گالیکش، نخستین شهرستان استان است که در این حوزه بسیار خوب ورود کرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش تأکید کرد: قرار است در این 33 فقره احکام جایگزین حبس، 6 هزار و 200 اصله نهال در وسعتی به مساحت 8 هکتار کاشته شود که تاکنون حدود 5 هکتار آن انجام‌شده است.

وی یادآور شد: پروژه ترسیب کربن نیز در 6 روستا هدف حوزه شهرستان آغازشده و تاکنون یک‌تن و نیم بذر یونجه در سطح 60 هکتار، 10 هزار اصله بوته گل محمدی,700 کیلو بذر گل‌گاوزبان و گردو کاری در وسعت حدود 100 هکتار انجام و توزیع‌شده است.

نجفی گفت: روز 15 اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان، نهال‌کاری مسیر جاده گالیکش تا تنگراه و محوطه کارخانه سیمان با بیش از 7 هزار اصله نهال غرس می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.