1397-08-10 12:05
600
0
58364
مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش:

مدارس شبانه‌روزی گالیکش استاندارد نیست / سرانه آموزشی گالیکش نصف میزان استاندارد است

مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش گفت: سرانه آموزشی شهرستان گالیکش 4.4 مترمربع است در حالی استاندار آن 8.4 است.

به گزارش گلستان ما، مهدی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش کانون خلق دنیای آینده است گفت: سال 1370 آموزش‌وپرورش گالیکش به شکل نمایندگی تأسیس شد و سال 1372 از شهرستان مینودشت جدا و به استقلال رسید.

nilkooh3185 3

وی افزود: هم‌اکنون 115 مدرسه ( 31 مدرسه شهری و 80 مدرسه روستایی) در گالیکش دایر است که از این تعداد 111 مدرسه دولتی و 4 مدرسه غیردولتی (قبل از سال 93 گالیکش مدرسه غیردولتی نداشت) هستند که از این تعداد 68 مدرسه ابتدایی 32 مدرسه متوسطه اول و 15 مدرسه متوسطه دوم هستند.

به گفته خسروی؛ آموزش‌وپرورش گالیکش هزار و 175حقوق‌بگیر دارد که از این تعداد 318 نفر بازنشسته هستند. شاغلین 386 نفر نیروی خانم و تعداد 506 نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به میزان تحصیلات شاغلین آموزش‌وپرورش گالیکش نیز گفت: 71 نفر از شاغلین آموزش‌وپرورش گالیکش دیپلم، 185 نفر فوق‌دیپلم، 530 لیسانس، 88 نفر کارشناسی ارشد، 5 نفر مدرک دکترا دارند.

خسروی بیشترین نیروی شاغل آموزش‌وپرورش گالیکش را در حوزه ابتدایی با 365 نفر و کمترین را در متوسطه دوم با 187 نفر اعلام کرد.

وی گفت: با احتساب دانش‌آموزان پیش‌دبستانی حدود 12 هزار نفر دانش‌آموز در شهرستان گالیکش مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش افزود: طی 4 سال گذشته قریب به هزار و 800 نفر به جمعیت سالانه دانش‌آموز گالیکش افزایش‌یافته است؛ در حال حاضر 6 هزار و 800 دانش‌آموز ابتدایی در گالیکش تحصیل می‌کنند که از این تعداد 4 هزار نفر در مدارس روستایی هستند.

خسروی اظهار داشت: در دوره ابتدایی شاهد ترک تحصیلی دانش‌آموزان گالیکش نیستیم؛ اما در متوسطه اول و دوم آمار ترک تحصیل بالا می‌رود که البته شامل کل کشور است که به خاطر مهاجرت یا نبود مدارس در روستاهای صعب‌العبور اتفاق می‌افتد.

به گفته وی؛ کل دانش‌آموزان متوسطه دوم گالیکش هزار و 700 نفر است. 473 کلاس درس امسال در گالیکش تشکیل‌شده که نسبت به سال قبل 7 کلاس افزایش داشته شده؛ 279 کلاس ابتدایی، 121 متوسطه اول و 43 متوسطه دوم نظری و 30 کلاس هم کار و دانش در گالیکش دایر است.

وی توانمندسازی نیروی انسانی، کیفیت‌بخشی آموزشی، بسط عدالت آموزشی و جذب مشارکت‌های مردمی را سیاست‌های کلان آموزش‌وپرورش اعلام کرد.

خسروی استقرار پایه 12 در مدارس گالیکش، اجرای طرح ایران مهارت به همراه اداره فنی و حرفه‌ای و ارتباط شاخصه‌های آموزشی و بحث هدایت تحصیلی را ازجمله سیاست‌های خورد این اداره نام برد.

وی با اشاره به نتیجه‌های مثبت حوزه آموزش این اداره در گالیکش گفت: پیش‌ازاین حداکثر سالانه 3 نفر در آزمون‌های تیزهوشان قبولی داشتیم اما سال تحصیلی گذشته 13 دانش‌آموز گالیکش در این آزمون قبول شدند؛ همچنین دانش‌آموزان گالیکش در امتحانات نهایی سال گذشته صد درصد قبول شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش‌وپرورش گالیکش در حوزه پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت نیز گفت: سیاست کلان حوزه پرورشی تقویت زبان شکر و تکریم عملی والدین است. طرح گلدسته‌های سرو دعوت دانش‌آموزها به نماز، طرح شهید بهنام محمدی و مثلث مدرسه، خانواده و مسجد، اعزام راهیان نور از مدرسه تا مدرسه که مرحله اول آن انجام‌گرفته و کاهش آسیب‌های اجتماعی که در طرح تقسیم ملی جز وظایف آموزش‌وپرورش بوده در گالیکش انجام می‌شود.

خسروی گفت: در حوزه پشتیبانی سیاست کلان بر بهره‌وری منابع مدیریت نیروی انسانی و افزایش مشارکت و درآمدزایی است.

از کمبود منابع مالی در رنج هستیم

مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آموزش‌وپرورش گالیکش را ضعف منابع مالی، کمبود نیروی انسانی، افزایش سن شاغلین آموزش‌وپرورش گالیکش (استان گلستان پیرترین استان در آموزش‌وپرورش کل کشور است)، ضعف نگاه سیستمی، ضعف فرهنگی و کمبود فضاهای آموزشی ( از بین 111 مدرسه دولتی گالیکش 48 مدرسه چرخشی و دو شیفت هستند) عنوان کرد.

وی از تمامی مردم و مسئولین درخواست‌های کمک به حوزه آموزش‌وپرورش کرد و گفت: تخصیص بودجه و اعتبارات درخور به آموزش‌وپرورش از بودجه شهرستان راداریم؛ حداقل درخواست ما از این اعتبارات 15 الی 20 درصد است. کمک به جذب خیرین مدرسه‌ساز، کمک به ساخت مدرسه فنی و حرفه‌ای (سیاست دولت توازن شاخه‌ای است که حداقل نصف دانش‌آموزان رشته‌های فنی بخوانند ) اما شهرستان ما هنرستان فنی و حرفه‌ای ندارد درحالی‌که باید نصف دختران در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

خسروی افزود: کمک به ساخت آموزشگاه شبانه‌روزی استاندارد (4 مدرسه شبانه‌روزی داریم که هیچ‌یک استاندارد نیست)، تجهیز و نوسازی مدارس شبانه‌روزی، کمک به جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، کمک به ساخت مدرسه در مسکن مهر گالیکش و نوسازی مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی مدارس را دنبال می‌کنیم.

به گفته وی سرانه آموزشی شهرستان گالیکش 4.4 مترمربع است در حالی استاندار آن 8.4 است تقریباً نصف فضا را برای دانش‌آموزان در شهرستان داریم.

وی تصریح کرد: فصل سرما در پیش است و بحث تأمین سیستم گرمایشی را در پیش داریم، بهره‌وری از توان و پتانسیل نهادهایی که در این حوزه می‌توانند فعال باشند را نیاز داریم.

 انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.