1397-08-23 12:56
593
0
58718
در سال گذشته؛

کمترین آتش‌سوزی بقایای گیاهی در مزارع گالیکش اتفاق افتاد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش از کشاورزان این شهرستان تقدیر کرد و گفت: در سال گذشته کشاورزان شهرستان گالیکش کمترین آتش‌سوزی بقایای گیاهی را در سطح مزارع استان گلستان داشتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سید حمزه موسوی اظهار کرد: در سال گذشته شاهد آن بودیم که کشاورزان شهرستان گالیکش کمترین آتش‌سوزی بقایای گیاهی را در سطح مزارع استان گلستان داشتند.

وی تصریح کرد: کشت کلزا به عنوان نخستین کشت در فصل پاییز انجام شد و اغلب کشاورزان در سال جاری به کشت کلزا روی آوردند به طوریکه کشت کلزا در مناطق کوهستانی به اتمام رسید و در مناطق دشت نیز رو به پایان است و انتظار داریم تا پایان ماه جاری کشت کلزا در این شهرستان به پایان برسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش ابراز کرد: کشت گندم و جو به عنوان دومین کشت محصولات پاییزه در شهرستان گالیکش است که در مناطق کوهستانی کشت گندم و جو آغاز شده است و معمولا در مناطق دشت از 15 آذرماه شروع خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: به کشاورزانی که گندم را به عنوان کشت زراعی خود انتخاب کردند توصیه می‌کنیم که بذرهای اصلاح‌شده را از مراکزهای مجاز خریداری کنند.

وی درخصوص استفاده از کود پایه افزود: معمولا استفاده از کود پایه سولفات پتاسیم و سولفات آمونیوم در مسائل زراعی هنوز در بین کشاورزان به خوبی جا نیافتاده است این کودها مکمل هستند و برای افزایش عملکرد و مقاومت زراعت کلزا و گندم در مزارع مفید هستند و انتظار داریم کشاورزان از این کودهای پایه برای افزایش عملکرد محصولات زراعی خودشان استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه کشاورزان شهرستان گالیکش کمترین آتش‌زدن بقایای گیاهی را در سال گذشته به خود اختصاص داد، افزود: عدم آتش‌زدن بقایای گیاهی باعث حفظ بقایای گیاهی در خاک می‌شود و همچنین آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد و رطوبت خاک را حفظ می‌کند و باعث حاصلخیزی خاک می‌شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.