1397-08-30 20:23
654
0
58952
فرماندار گالیکش:

اتاق فکر در گالیکش فعال می‌شود / از محل استقرار کارخانه سیمان گالیکش گله‌مندیم

فرماندار گالیکش گفت: هرچند کشور ما از بعد سیاسی به آن جایگاه اصلی و مطلوب دست نیافته است اما تقویت احزاب و تشکل‌ها و تداوم فعالیت آن‌ها از مهم‌ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید جهت مشارکت‌پذیری بیش‌ازپیش آنان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین مایلی در جلسه با احزاب، تشکل‌ها و فعالین این حوزه در شهرستان گالیکش با اشاره به پیشینه فعالیت احزاب در کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب، احزاب و تشکل‌ها حضور چندان فعال و بارزی در سیاست‌های کشور نداشتند اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به احزاب و تشکل‌های مختلف بهای خاصی داده شد و علیرغم وقوع جنگ تحمیلی در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب، همه فعالیت‌های نهادهای حکومتی، دولتی، احزاب، تشکل‌ها و مردم در این جنگ متمرکز بود.

وی افزود: زیربنای توسعه سیاسی و احزاب کشور در دوران ریاست جمهوری و دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) پایه‌ریزی شد و طبق نظریه‌های کارشناسان برجسته سیاسی، ایران در دوره اصلاحات به یک بلوغ سیاسی و فکری قابل‌قبول و دموکراسی معنادار دست‌یافت. البته دراین‌بین از نقش بارز خاتمی در شکل‌گیری جریان مردمی و مشارکت چشمگیر آنان در امور سیاسی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

مایلی تصریح کرد: شهرستان گالیکش به سبب بهره‌مندی از قومیت‌های مختلف و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد می‌تواند به‌عنوان یکی از شهرستان‌های فعال و برجسته استان، خود را به مسئولین و سایر مردم کشور معرفی نماید.

وی افزود: در همین راستا از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان بهره خواهیم برد تا بهترین بازخورد و نتیجه ممکن را شاهد باشیم.

فرماندار گالیکش گفت: فرمانداری شهرستان گالیکش نیز به‌عنوان یک دستگاه دولتی، رویه سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید را در پیش خواهد گرفت و نگاه ویژه‌ای به احزاب، تشکل‌ها و انجمن‌ها خواهد داشت.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد تشکیل و فعالیت اتاق فکر در شهرستان خواهیم بود و بر همین اساس پس از بررسی‌های لازم لیست مشاوران فرماندار را اعلام خواهیم کرد تا در اسرع وقت کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف شهرستان فعالیت خود را آغاز نمایند.

فرماندار گالیکش با اشاره به اهمیت توسعه شهرستان گفت: فارغ از هرگونه شعار، گردشگری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان گالیکش به‌منظور توسعه اقتصادی و ایجاد تحول در مباحث اشتغال و اقتصاد می‌دانیم و بر این باور هستیم که باید در این زمینه کارهای بسیاری صورت گیرد که این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه گروه‌ها و به‌خصوص مردم است.

مایلی به موضوع کارخانه سیمان گالیکش نیز پرداخت و گفت: ما نیز از محل استقرار این کارخانه گله‌مندیم و با توجه به اینکه موضوع کارخانه سیمان از مطالبات مهم مردم و شهروندان گالیکش است، آن را با استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس و مسئولین بالادستی در میان گذاشته‌ایم تا تصمیم‌گیری‌های موردنظر در این خصوص اتخاذ شود. البته امیدواریم حتی‌الامکان نسبت به رفع آلایندگی این کارخانه اقدام مؤثری صورت گیرد و رضایت مردم شهرستان به‌ویژه روستاهای هم‌جوار حاصل شود.
مایلی در ادامه گفت: توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی مهم‌ترین دغدغه به‌منظور دستیابی به رونق اشتغال و کسب‌وکار مردم شهرستان خواهد بود، فلذا باید در این مسیر کارهای بزرگ و ماندگاری صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به عدم وجود بخشدار مرکزی در چند ماه گذشته اظهار داشت: ان‌شاءالله به‌زودی نیرویی توانمند و جامع‌الشرایط جهت فعالیت در سمت بخشدار مرکزی این شهرستان معرفی خواهد شد، و قطعاً در این خصوص نگاه ما فارغ از هرگونه نگاه صرفاً جناحی و حزبی خواهد بود.

فرماندار گالیکش ادامه داد: فعالیت‌های فرمانداری بر مبنای امور برنامه محور و در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت پیش خواهد رفت و در هر زمینه هدف‌گذاری مشخصی را تعیین خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشی ما عدالت و توسعه خواهد بود و لذا مجموعه فرمانداری آمادگی دارد از همه صاحب‌نظران و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره بهره‌گیری نموده و صمیمانه پذیرای نظرات، پیشنهادات و انتقادات خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.