1397-09-13 16:03
707
0
59257
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان در گالیکش:

اعتیاد یک زلزله خاموش است / گلستان 83 شهید مبارزه با مواد مخدر دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بابیان اینکه مواد مخدر مانع پیشرفت و رفاه انسان‌ها است، بر آموزش مباحث پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزشی، خانواده، دانشگاه و مدرسه تأکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، محمود روحانی‌فر در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گالیکش گفت: اعتیاد یک زلزله خاموش است و می‌طلبد که همه مقامات و دستگاه‌ها به‌صورت جهادی پای‌کار باشند.

nilkooh3225 6

روحانی‌فر بابیان این مطلب که موضوع مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار بالا و ارزشمندی برخوردار است، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت، بحث مبارزه با مواد مخدر است و به‌ همین خاطر معظم له شخصاً در این جلسات حضور دارند. همچنین استاندار گلستان نیز به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با حساسیت زیادی مسائل این حوزه را پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در کشور ما شهدای بی‌شماری درراه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده است که 83 تن از این شهدا متعلق به استان گلستان است.

وی بابیان اینکه مواد مخدر مانع پیشرفت و رفاه انسان‌ها است، گفت: امروزه در جهان بعد از فقر، عوامل زیست‌محیطی و هسته‌ای مواد مخدر به‌عنوان بحران چهارم جهان شناخته می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تأکید کرد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرهنگی و پیشگیری است، با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها باید تمامی تلاش خود را انجام دهیم تا این مهم، محقق شود.

وی با اعلام بالا بودن نرخ شیوع اعتیاد در گلستان اظهار داشت: مواردی همچون طلاق، فقر، بیکاری، خودکشی و از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی وابسته به اعتیاد می‌باشند که متأسفانه در جامعه امروز رو به گسترش هستند.

nilkooh3225 6

مهم‌ترین راه مقابله با اعتیاد، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌هاست

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خانواده‌ها از بیان مسائل مربوط به اعتیاد ترس دارند، اظهار کرد: مهم‌ترین راه برای مقابله با اعتیاد، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌هاست.

حسین مایلی افزود: اعتیاد به مواد مخدر از آن دسته آسیب‌های موجود در جامعه است که هرروز با شیوه‌های گوناگون بروز می‌کند و درنتیجه افراد مختلفی را مبتلا می‌سازد.

به گفته فرماندار گالیکش؛ امروزه با توجه به وجود بیش از 500 نوع ماده مخدر و افیونی، قاچاق مواد مخدر به‌عنوان یکی از پرسودترین فعالیت‌های درآمدزا بشمار می‌رود و لذا عدم آگاهی مناسب و اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به این پدیده شوم، اثرات جبران‌ناپذیری را بر پیکره خانواده و جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی 70 درصد جرائم موجود در جامعه وابسته به اعتیاد و مواد مخدر است. بر همین اساس به یک عزم و اراده همگانی نیازمندیم و باید با همکاری و همراهی همه مسئولین، دستگاه‌ها و ادارات در راستای کنترل، پیشگیری و رفع این معضل خانمان‌سوز و ریشه‌کن کردن آن گام برداریم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد، بخشداران ضمن شناسایی روستاهای آسیب خیز، ظرف مدت 10 روز نسبت به معرفی و برگزاری مراسم روستای پاک اقدام کرده و تمهیدات لازم به‌منظور برپایی سینمای سیار در روستاهای متقاضی را در حوزه استحفاظی خود انجام دهند.

nilkooh3225 6

پس از پایان جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گالیکش از کمپ ترک اعتیاد «نفس‌های پاک نیلکوه» این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک با عوامل اجرایی و مددجویان این کمپ و گفت‌وگو کردند.

فرماندار گالیکش در این بازدید اظهار کرد: حضور شما در این مکان نشان از اراده و همت بلندتان برای رهایی از این بلای خانمان‌سوز است. امیدوارم به‌زودی با بهبودی کامل به کانون گرم خانواده بازگردید و به‌عنوان سفیران اجتماعی ما، همه تلاش خود را برای ریشه‌کن شدن غول اعتیاد در خانواده و جامعه بکار گیرید.

حسین مایلی افزود: قطعاً اعتیاد به مواد مخدر، جایگاه اجتماعی هر فردی را در خانواده و اجتماع، تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و فرد معتاد در نظر همگان یک شخصیت ضعیف‌النفس و بی‌خاصیت شناخته می‌شود، درنتیجه این موضوع آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در این بازدید مقرر شد با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، نسبت به تهیه و تحویل یک دستگاه کولرگازی، تلویزیون، بخاری و موکت به این کمپ اقدام شود.

nilkooh3225 6

nilkooh3225 6

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.