1393-08-29 18:58
1786
0
6024

نخستین همایش دهیاران و شوراها اسلامی گالیکش برگزار شد + تصویر

نخستین همایش دهیاران و شوراها اسلامی گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل نیلکوه ، فرماندار شهرستان گالیکش در این همایش از دهیاران و شوراها خواست تا ضمن ایجاد تعاونی‌ها در بحث اشتغال ورود پیدا کنند و مانع از مهاجرت روستاییان به شهر شوند.

حسن خسروی همچنین از دهیاران و شوراها خواست تا در خصوص سکونت‌های مشکوک و کاشت مواد مخدر در روستاها که تاکنون گزارش نشده است نیز حساس باشند.

hshvdshg 1

معاون فرماندار شهرستان گالیکش نیز در همایش گفت: نسبت به دهه قبل اختیارات بیشتری به شوراها و دهیاران داده خواهد شد.

حسین بای با اشاره به این مطلب که جایگاه ویژه برای دهیاران و شوراهای اسلامی ترسیم‌شده گفت: کلیه این عزیزان را همکار خود می‌دانیم و قصد داریم سطح علمی شورای اسلامی روستاها را با برگزاری دوره‌ها و همایش‌ها ارتقاء داده شود.

وی با اشاره به این مطلب که شورهای اسلامی و دهیاران در خصوص مصوبات باید دقت نظر داشته باشند گفت: انتظار است تا شوراهای اسلامی اطلاعاتی بیشتری کسب کنند تا آن چیزی که در حیطه وظایفشان است و امکان‌پذیر است مصوب کنند.

وی تأکید کرد: البته منافع مردم اولویت دارد. به فکر و در جهت رفع مشکلات مردم باشید.

وی اظهار داشت: شوراها اسلامی و دهیاران باید از دیدگاه فردی، قومی، گروهی و حزبی برای خدمت رسانی به مردم دوری کنند.

وی با اشاره به مشکل آب شرب برخی از روستاها گفت: برخی از روستاهای شهرستان گالیکش تحت پوشش آبفار نرفته‌اند امید است تا شوراها اسلامی و دهیاران برای انجام این مهم تلاش بیشتری نمایند.

hshvdshg 1

مسئول بنیاد علوی در استان گلستان نیز در این همایش عمده مشکل مردم روستایی را نداشتن سند مالکیت اعلام کرد و گفت: بر اساس دستور عمل مقام معظم رهبری به هیئت امنای بنیاد مستضعفان و به استناد ماده 46 آیین‌نامه بنیاد مستضعفان روستاها و شهرهایی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند سند رایگان صادر می‌شود.

وی افزود: در شهرها برای واحد های مسکونی تا 300 مترمربع و تجاری تا 25 مترمربع و در روستاها برای واحد های مسکونی تا 500 مترمربع و زمین کشاورزی تا 2 هکتار سند رایگان صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: 95 درصد روستاهای شرق استان روستایی برای بنیاد علوی است. 33 روستای شهرستان گالیکش سند شش دانگ مالکت آنها به نام بنیاد علوی موجود است.

وی افزود: چنانچه روستاهایی اعلام آمادگی کنند ظرف مدت یک هفته برای آنها سند مالکیت صادر خواهد شد.

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

hshvdshg 1

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.