1397-11-03 13:58
671
0
60591
دَبِل فرماندار گالیکش؛

نادیده گرفتن هنر و هنرمندان گالیکش از سوی مایلی

فرماندار گالیکش باید به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی شهرستان توجه داشته باشد تا اینکه در هوای آلوده تهران تنفس کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، در سفر رئیس‌جمهور به گلستان نصب پایلوت سنسورهای اعلام حریق در پارک ملی گلستان با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات آغاز شد.

فرماندار گالیکش در پایان این جلسه دوتخته قالیچه دست‌بافت هنرمندان شهرستان‌های هم‌جوار را به معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات اهدا کرد که با گلایه شدید هنرمندان صنایع‌دستی گالیکش روبرو بود.

فارغ از آنکه منابع مالی هدایا از چه محلی بوده و آیا این اقدام درست بوده یا خیر؛ موضوعی که با بی‌توجهی حسین مایلی فرماندار گالیکش همراه شد آن بود که نمدمالی و ابریشم‌بافی سوغات و بومی گالیکش است.

قطعاً قالیچه‌هایی که از هنرمندان خارج شهرستان خریداری شود باعث رونق صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی در گالیکش نخواهد شد.

بد نیست مصوبه شهرستانی گذرانده شود تا تمامی هدایا و... که در گالیکش قرار است اهدا شود از انواع تولیدات و تولیدکنندگان بومی این شهرستان تهیه شود تا باعث اشتغال‌زایی و رونق تولید در گالیکش شود.

باگذشت این موضوع حال متأسفانه شاهد دَبِل فرماندار گالیکش در نادیده گرفتن هنر این شهرستان هستیم؛ این بار هنرهای نمایشی...

فرماندار گالیکش به قول خود به دنبال بولد کردن این شهرستان است اما منتقدان اعتقاددارند به دنبال نوشابه باز کردن برای دوستان تهرانی است.

هفته گذشته فرماندار گالیکش طی جلسه‌ای از ادارات این شهرستان خواست مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال برای دعوت از «مسعود روشن پژوه» و اجرای برنامه در این شهرستان جمع‌آوری کنند.

البته به اعتقاد کارشناسان اجرای این برنامه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برای گالیکش هزینه دربر خواهد داشت.

ماه جاری نیز فرماندار گالیکش از مداح و مجری تهرانی برای گرامیداشت شهدای ۱۲ دی‌ماه سال ۵۷ گالیکش دعوت کرده بود؛ مداح، خانواده و دوستانش برای اجرا در این مراسم چند روزی میهمان گالیکش بودند و در کارخانه سیمان اسکان داشتند... شاید گرفتگی صدای مداح که در مراسم مشهود بود هم به خاطر غبار کارخانه سیمان بوده باشد... (خود ماجرایی دارد...)

حال این اقدام فرماندار با گلایه شدید هنرمندان گالیکش روبرو شده است؛ هنرمندانی که در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۰ شب برنامه دارند؛ نه مایلی به آن‌ها کمکی کرده، نه با آن‌ها جلسه‌ای داشته و پای درد و دل آن‌ها نشسته، نه بودجه‌ای دارند، نه جایی برای تمرین و...

حال آقای مایلی شما بگویید کمک به هنرمندان گالیکش و پرورش و معرفی هنرمندان این دیار بلد کردن گالیکش است یا دعوت از هنرمندان تهرانی... اینکه علی‌دایی در شهره تو بازی کند هنر نیست اینکه تو علی‌دایی پرورش دهی هنر است...

بسیاری با گلایه از سیاست‌های مایلی معتقد هستند فرماندار گالیکش باید به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی شهرستان توجه داشته باشد تا اینکه در هوای آلوده تهران تنفس کند...

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.