1397-11-28 16:58
724
0
61242
رئیس شبکه بهداشت و درمان گالیکش:

140 سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار روستایی گالیکش توزیع شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان گالیکش گفت: سبد غذای حمایتی بنیاد علوی برای مادران باردار و شیرده روستایی این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، دکتر حسن رحیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه این خصوص گفت: تغذیه بانوان به‌طورکلی اهمیت زیادی دارد و تأثیر آن بر سلامتشان بالاست اما هیچ زمانی مهم‌تر از زمان بارداری نیست.

nilkooh3337 2

وی افزود: آموزش به مادر باردار در خصوص تغذیه مناسب و تأکید بر آن در هر ویزیت اهمیت داشته و مؤثر است. غذای مناسبی که مادر می‌خورد بهترین هدیه به نوزاد قبل از تولد است و شیر مادر اولین و بهترین هدیه پس از تولد است.

رحیم زاده اظهار داشت: این سبدهای غذایی به‌منظور سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری از سوی بنیاد علوی بین زنان باردار و مادران نیازمند روستایی این شهرستان توزیع‌شده است.

وی افزود: این سبدهای غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی ازجمله مواد پروتئینی، برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی، عسل، خرما، شکر، تن ماهی، حبوبات و روغن مایع است. جامعه هدف این طرح را زنان باردار و مادرانی که ازنظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزء خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند هستند تشکیل می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گالیکش با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات خانوارهای روستایی در خانه‌های بهداشت روستایی ثبت می‌شود گفت: مادران باردار روستایی دچار سوءتغذیه توسط بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت روستایی شناسایی‌شده و به بنیاد علوی معرفی می‌شوند و این بنیاد هر دو ماه یک‌بار سبدهای غذایی را در بین آن‌ها توزیع می‌کند.

به گفته وی از ابتدای سال 97 برای 140 نفر که در بین گروه هدف موردنظر قرار دارند سبد توزیع‌شده است. این تعداد در هر 5 نوبت سبد به آن‌ها اختصاص‌یافته است.

رحیم زاده گفت: مادران مشمول این طرح نیز تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران کودک تنها از شیر مادر تغذیه می‌کند، این هدایا را دریافت می‌کنند و پس از حذف مادرانی که شش ماه از زایمان آن‌ها سپری می‌شود، زنان باردار جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی افزود: در این راستا مراقبین بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی نیز علاوه بر مراقبت‌های ویژه از مادران باردار و نوزادان تا سن شش‌سالگی، دوره‌های آموزشی ویژه زنان باردار را نیز برگزار می‌کنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.