1397-12-20 13:03
734
0
61833
سرپرست اداره منابع طبیعی گالیکش:

پروژه ملی ترسیب کربن در ۲۷ هزار هکتار از اراضی گلستان اجرا می‌شود

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: پروژه ملی ترسیب کربن در استان گلستان از سال گذشته در ۱۰ روستا گالیکش و ۸ روستا شهرستان مینودشت به وسعت ۲۷ هزار هکتار و برای ۲ هزارو ۸۹۸ خانوار در حال اجرا است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، صفر سیجانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: دادگستری برای متخلفان در 170 پرونده منابع طبیعی، مجازات‌های جایگزین حبس صادر کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: از 170 فقره پرونده صادره احکام جایگزین حبس،تعداد 53 فقره رای به آبیاری عرصه های نهال کاری شده صادر و 109  فقره در سطح 20 هکتار نهال کاری در عرصه های منابع طبیعی توسط مجرمین رای صادر شده است.

وی افزود: 2 مورد از این پرونده‌ها نیز رای به احداث آتش‌بر در حاشیه مزارع متصل به اراضی جنگلی به وسعت 20 کیلومتر و 6 مورد نیز برای حفاظت از اراضی منابع طبیعی برای مدت یک تا 6 ماه رای صادر شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش بیان داشت: پروژه ملی ترسیب کربن از سال گذشته در 10 روستا گالیکش و 8 روستا شهرستان مینودشت به وسعت 27 هزار هکتار و برای 2 هزارو 898 خانوار در حال اجرا است.

وی ادامه داد: امسال در راستای این طرح بیش از 21 هزار اصله نهال مثمر از گونه های گردو،گلابی و 3 تن بذر یونجه برای حدود 120 هکتار و 12 هزار قلمه گل محمدی بین جوامع محلی توزیع شد.

سیجانی گفت: در هفته منابع طبیعی حدود 19 هزار اصله گونه‌های فضای سبزی بین شهروندان،ادارات و علاقمندان فضای سبز توزیع می شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه شهرستان در حدود 95 هکتار از این جنگل‌ها گردو کشت شده تا ضمن غنی‌سازی و توسعه این جنگل‌های هیرکانی  وضعیت معیشت بهره برداران بهبود یابد.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 92 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و 52 هزار هکتار منابع ملی بوده که از این میزان 20 هزار هکتار حوزه پارک ملی گلستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیل خیز بودن این شهرستان مطالعه و اجرای پروژه های آبخیزداری در مسیر رودخانه گرگان رود از تنگراه تا سد گلستان در دستور کار قرار دارد.

سیجانی گفت: در حوزه اوغان که یکی از حوزه‌های سیل‌خیز است 3 پروژه سنگ ملاتی و سرشاخه‌گیر با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان در حال اجرا است که این طرح‌ها ضمن توسعه فضای سبز سبب تغییر وضعیت معیشت بهره‌برداران جنگل و حاشیه جنگل‌نشین می‌شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.