1398-02-10 13:59
858
0
62903
دادستان گالیکش:

پلیس مبارزه با مواد مخدر گالیکش نیازمند تقویت است / کشف 27 کیلوگرم شیشه در گالیکش

دادستان گالیکش گفت: شناسایی مکانهایی که مواد مخدر مصرف میکنند برنمه امسال ما است، دائر کردن مکان برای استعمال مواد مخدر مجازات سنگینی در قانون دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، عباس عرب دادستان گالیکش در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گالیکش گفت: استان گلستان رتبه اول شیوع مواد مخدر را در کشور دارد و حتی از استان سیستان و بلوچستان هم جلو زده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیاز به تقویت دارد افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان یک ماشین دارد که همه آن را میشناسند و اینکه دو مامور دارند که شناخته شده هستند و نیازمند است تقویت شود.

دادستان گالیکش گفت: به لحاظ قانونی مشکلی از سال 1396 برای ما ایجاد شد؛ پیش از این مجازات خرید و فروش و حمل و نگهداری مواد مخدر صنعتی بالای 30 گرم اعدام بود؛ 4 هزار نفر در کشور ردیف اعدام بودند که به خاطر فشارهای که از کشورهای دیگر وارد شد قانون اصلاح شد و از 30 گرم قانون به 2500 گرم افزایش یافت و با مشکل روبرو شدیم؛ پرونده های قبل زیر 30 گرم بود ولی الان کشویات مواد مخدر صنعتی بیش از 2 کیلوگرم است.

به گفته عرب؛ آخرین پرونده کشفیات موارد مخدر شهرستان گالیکش 27 کیلوگرم شیشه بوده است.

وی با اشاره به اینکه قبلا فروشنده و مصرف کننده  مواد مخدر معلوم بود گفت: الان خیلی از مصرف کننده ها فروشنده مواد مخدر هم شده اند برای اینکه بتوانند هزینه مصرف مواد مخدر خود را تامین کنند که این مبارزه با این موضوع را مشکل کرده است.

دادستان گالیکش گفت: برنامه ای که در سال 1398 داریم شناسایی مکانهایی که مواد مخدر مصرف میکنند است، دائر کردن مکان برای استعمال مواد مخدر مجازات سنگینی در قانون دارد.

عرب اظهار داشت: پلمپ مغازه ها و عطاری هایی که قرصهای روانگردان و مواد مخدر و... توزیع میکنند در اسفند 97 و فروردین 98 تعداد 10 مغازه در گالیکش پلمپ شده و تاثیر خوبی در مبارزه با این حوزه به جای گذاشته است.

دستگاهها نقش خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر به خوبی ایفا کنند

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه گفت: مقوله مواد مخدر یکی از مباحث جدی است که مقام معظم رهبری در این موضوع ورود پیدا کردند و کارگروهی تشکیل داده اند که با محوریت وزارت کشور است؛ تمامی دستگاههای که می تواندد اثر گذار باشند باید نقش خود را به درستی و هماهنگ عمل کنند.

حسین مایلی افزود: آمارهای شهرستانی در این حوزه خوب است اما باید مقایسه ای باشد و در سال جاری نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری در حوزه شهرستانی انجام شود تا بداینم چقدر توانسته ایم اهداف دولت را محقق کنیم.

وی گفت: نهاد آموزش و پرورش برای به صفر رساندن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی دارد؛ با برگذاری کلاسهای اثر گذار در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه احداث بخشی از جاده سلامت گالیکش توسط شهرداری این شهر امسال انجام می شود گفت: بدلیل نبود جاده سلامت برخی از شهروندان در مسیر کمربندی گالیکش اقدام به پیاده روی می کنند که مخاطرات زیادی دارد.

به گفته وی طرح جنگلکاری کاجستان گالیکش نیز با تغییر کاربری مکانی برای ورزش و پیاده روی و فعالیتهای فرهنگی خانواده ها خواهد شد.

فرماندار گالیکش گفت: همه تلاشها باید به گونه ای باشد در شهرستان که نشاط اجتماعی در گالیکش ساری و جاری شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزش در کشور یک متر مربع است گفت: این میزان در گالیکش کمتر از سرانه کشوری است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.