1398-02-27 18:56
707
0
63287
فرماندار گالیکش:

سیلاب ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت در گالیکش برجای گذاشت / ۱۲۰ پرونده برای جبران خسارت‌های کشاورزان گالیکش تهیه شد

فرماندار گالیکش گفت: در سیل و رانش‌های اخیر بخش زیادی از اراضی کشاورزی این شهرستان دچار خسارت شد که تاکنون ۱۲۰ پرونده برای دریافت غرامت تشکیل و برای تأیید نهایی به کارگروه استانی معرفی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه " حسین مایلی در جلسه کارگروه مدیریت بحران شهرستان گالیکش اظهار داشت: در حوادث اخیر بخشی از جاده‌های بین مزارع در این شهرستان در اثر رانش خسارت دید که با همکاری در سازمان جهاد کشاورزی این جاده‌ها در حال ترمیم و بازسازی است.

وی با اشاره به توزیع ۲۶ تن بذر گواهی شده کلزا در این شهرستان گفت: امسال سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان افزایش یافته است.

مایلی افزود: در مجموع ۱۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت گندم، جو و کلزا قرار گرفته است.

فرماندار گالیکش ادامه داد: چهار مرکز خرید در شهرستان آماده تحویل محصولات گندم و کلزا است و مشکلی برای خرید و انبار محصولات وجود ندارد.

وی بیان کرد: معاینه فنی ۱۶۰ دستگاه کمباین برای جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزان انجام شده است.

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه وقوع سیل در بسیاری از استان‌ها خسارت‌های زیادی به مردم و دولت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه بتواند بخشی از خسارت‌ها را جبران کند، اعتبار ویژه‌ای برای استان گلستان در نظر گرفته است.

سیلاب ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت در شهرستان گالیکش برجای گذاشت

فرماندار گالیکش با بیان اینکه سیل اخیر ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد کرده است گفت: در اثر سیل ۱۰۰ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان از بین رفت.

وی اظهار داشت: یک‌صد هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در سیل اخیر از بین رفت. عمده این خسارت‌ها به جاده‌های بین مزارع و مسیر دسترسی به عرصه‌های منابع طبیعی وارد شده است. جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با تمام توان و با ماشین‌آلات موجود تلاش می‌کنند تا این مسیرها را ترمیم و بازسازی کنند.

وی افزود: اراضی شیب‌دار بخش زیادی از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان را تشکیل می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم با کشت محصولاتی مانند زیتون و گیاهان دارویی از فرسایش خاک جلوگیری کنیم.

فرماندار گالیکش با اشاره به تشکیل 169 پرونده برای 250 هکتار زمین کشاورزی خسارت دیده بیان داشت: تاکنون 169 پرونده به میزان 250 هکتار اراضی خسارت دیده ناشی از سیل به مبلغ 45 میلیارد تومان برای پرداخت غرامت به استان ارسال شده است. همچنین 150 پرونده دیگر به میزان 237 هکتار و به مبلغ 41 میلیارد تومان در مراحل پایانی قرار دارد و پس از تصویب به مرکز استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه گالیکش یکی از شهرستان‌های سیل‌زده استان است، ادامه داد: هر هفته قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده در استانداری با هدف بررسی سطوح خسارت دیده تشکیل می‌شود. کارگروه پشتیبان استان تلاش می‌کند تا غرامت به خسارت دیدگان واقعی پرداخت شود.

مایلی گفت: بیشترین حجم خسارت در شرق استان به ویژه شهرستان گالیکش در حوزه زیرساخت‌ها است. در مجموع تاکنون 180 میلیارد تومان به شهرستان در حوزه‌های مختلف خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت‌ها به ترتیب در بخش‌های منابع طبیعی با 76 میلیارد تومان، راه و جاده 35 میلیارد تومان، بنیاد مسکن 10 میلیارد تومان بوده است.

فرماندار گالیکش بیان داشت: یک‌هزار و 200 کلنی زنبورعسل، 174 رأس دام سبک، 6 رأس دام سنگین، 180 جایگاه دامداری،60 واحد انبار علوفه و 100 تن خوراک دام در سیل از بین رفته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.