1395-11-24 15:57
2304
5
35177
دو ماه از خالی بودن یک صندلی می گذرد؛

پشت پرده حذف یک مسئول در آموزش و پرورش گرگان

حدود دوماه از خالی ماندن صندلی کارشناس مشارکت ها و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گرگان می گذرد اما تاکنون گزینه ای برای جایگزینی این کارشناسی مهم در گرگان مشخص نشده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ حدودو دوماه از خالی ماندن صندلی کارشناس مشارکت ها و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش گرگان می گذرد اما تاکنون گزینه ای برای جایگزینی این کارشناسی مهم در گرگان مشخص نشده است.

حال چطور شد، مسئول مربوطه که بواسطه خدمات ارزنده در سمت خود و کسب رتبه اول در ارزیابی شورای آموزش و پرورش گلستان به یکباره از این سمت حذف می شود.

در ابتدا باید اهمیت این کارشناسی را بازگو کرد.

این کارشناسی به دلیل گستردگی های فراوان د حوزه مشارکت های مردمی و شوراهای آموزش و پرورش ، صدور مجوز های مراکز علمی آموزشی، مدارس، پیش دبستانی ها، وجود دریافت و پرداختی های فراوان، برای بسیاری از گروه ها و افراد ذی نفوذ پر اهمیت است.

شنیده شده با توجه به هوشمندی این کارشناس در شناسایی افرادی که با معرفی افراد غیرکارشناس و گرفتن مجوز های مدارس و مراکز غیردولتی سعی داشته اند از منفعت های اقتصادی این اداره شخصا برخوردار شوند، دست بسیاری از افراد در این حوزه قطع شد.

ازطرفی، افراد مذکور به دلیل  وابستگی به یک جناح خاص و فعالیت های بی حدو حصر سیاسی؛ مسئولان آموزش و پرورش گرگان و حتی اداره کل آموزش و پرورش استان را نیز تحت فشار قرار دادند تا این مسئول متعهد را از اداره گرگان به جای دیگر که معمولا مدرسه است، منتقل کنند.

با مخالفت های فراوان رئیس آموزش و پرورش گرگان و مدیرکل آموزش و پرورش استان برای جابجایی وی، این کارشناس موفق که فرزندگرانقدرشهید نیز هستند به اداره کل آموزش و پرورش منتقل شد.

اما در مدت انتقال این کارشناس تاکنون جایگزینی برای وی معرفی نشده است و به دلیل برنامه های فراوان این حوزه به تازگی "چهره گشا" از پیشکسوتان عرصه آموزش و پرورش برای برگزاری برخی مراسمات موقتا این کارشناسی را اداره می کند.

به گزارش کلاس بیست؛ با توجه به اینکه 26 درصد مدارس شهرستان گرگان  به صورت غیر دولتی اداره می شود و بیش از 200 هزار دانش آموز درحال تحصیل در این مدارس هستند، با حذف یکباره مسئولی دلسوز و متخصص در وسط سال بیشترین ضربه  به تعلیم و تربیت دانش آموزان و معلمان در این حوزه می خورد؛ از این رو نگرانی های فراوانی را در بین مدیران بوجود آورده است.

حال باید منتظر ماند و دید؛ مسئولان در ادامه چه تدبیری می اندیشند تا بیشترین منفعت به دانش آموزان ومعلمان آموزشگاه های غیردولتی رسیده و شاهد روند رو به رشد سطح آموزشی و پرورشی این مراکز در گرگان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

منتشر کنید 1

"نه" محکم مسئولان جدید علوم پزشکی گلستان نسبت به توسعه درمانی استان ! سالهاست که مردم گلستان با توجه به کمبود شدید امکانات و فضاهای درمانی با مشکلات زیادی مواجه اند ، اما با ابلاغ طرح تحول سلامت که یکی از بندهای مهم آن بحث توسعه فضاهای درمانی و افزایش امکانات پزشکی بود ، گلستانیها را به بهبود وضعیت سلامت استان امیدوار کرد.

0
0
پاسخ
1395-11-24 16:17
منتشر کنید 2

در طی این چند سال پروژه هایی نظیر بیمارستان سوختگی گرگان ، آنژیوگرافی و مرکز قلب سلیم ، مرکز درمان ناباروری نهال ، دستگاه شتابدهنده خطی ، خرید و نصب تجهیزات پیشرفته جراحی مغز و اعصاب و جراحی چشم و ... نمونه هایی از دستاوردهای تحول سلامت در استان بود. ولی بدلیل پاسخگو نبودن موارد ذکر شده مدیریت قبلی دانشگاه پروژه هایی نظیر احداث ساختمان جدید اورژانس 5 آذر ، بیمارستان جدید کودکان گرگان ، شهرک 55 هکتاری سلامت واقع در کریم آباد ) شامل بیمارستان هزارتختخوابی ، دانشکده ها و خوابگاه و... ( را طراحی و برنامه ریزی نمودند که همگی ردیف اعتبار و مصوبه وزارت بهداشت را هم دارند.

0
0
پاسخ
1395-11-24 16:18
منتشر کنید 3

اما به یکباره با تغییر ریاست و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی ظاهرا همه برنامه ها و مصوبات قبلی نیز تغییر یافته است. مسئولان جدید عنوان می کنند ایجاد فضاهای جدید درمانی خلاف قانون است و توجیهات خودشان را این گونه بیان می کنند ) بنا به جوابیه مشاور دانشگاه علوم پزشکی به خبرگزاری فارس( هزینه برای ساخت یا خرید زمین جهت احداث فضاهای درمانی جرم تلقی می شود! در واقع مدیریت جدید دانشگاه این جمله مهم مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند که فرمودند: بيمار جز رنج بيماري، دغدغه و رنج ديگري نداشته باشد.همچنین از اظهارات شتاب زده مدیریت جدید اینطور برداشت می شود که ایشان تنها هم وغم خود را معطوف به رسیدگی حقوق و معوقات کارکنان محترم دانشگاه و جلب رضایت این عزیزان نموده اند و مردم را در برنامه های خود فراموش کرده اند.

0
0
پاسخ
1395-11-24 16:18
منتشر کنید 4

در همین رابطه ، ما در پاسخ به مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی گلستان باید عرض کنیم شما هر چه در زمینه توسعه فضاهای درمانی از قبیل خرید زمین و استقرار تجهیزات و ... صرف کنید نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری جهت رفاه حال بیماران و سلامت مردم محروم این استان است. و اگر به این موارد معتقد نیستید بهتر است مدیریت دانشگاه را به مسئولان واجد شرایط واگذار کنید.و در پایان نیز باید عرض کنیم مقصر اصلی این وضعیت کسانی هستند که در ماجرای تغییر ناگهانی ریاست دانشگاه قدرت جلوگیری این امر را داشتند ولی سکوت کردند و همینطور بازنده اصلی این ماجرا نیز مردم محروم گلستان می باشند. و این کنایه وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به استان را یادآورم می شویم که گفتند: اینکه نتوانسته‌ایم از دانش و مهارت و فرصت‌های موجود استفاده کنیم از کم‌توجهی و کم‎عرضگی امثال بنده است.

0
0
پاسخ
1395-11-24 16:19
مطلع

بعضی از اینا دیگه خیلی داشتن میخوردن !!!!یکی باید جلوشونو بگیره !!!!امروز فرزند شهید رو از جایگاهش برمیدارن فردا ب خود شهید هم توهین میکنند.بعضی از اینا حرمت نگه نمیدارن اسم خودشون رو هم گذاشتن فرهنگی

0
0
پاسخ
1395-11-25 06:15

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.