1395-12-05 11:02
1265
0
35662
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان:

گرگان سیبل گردشگری استان گلستان است/ تعبیه اتوبوس‎های حامل گردشگر در گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه ما به دنبال مقصد کردن گرگان در جذب گردشگر هستیم، گفت: بافت تاریخی گرگان از زنده ترین و پویاترین محورهای گردشگری محسوب می شود که لازم است تبلیغ شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در شورای اداری شهرستان گرگان، شعار نوروز امسال را "نوروزی متفاوت" از منظر خدمات سفر اعلام کرد و گفت: امکانات و شرایط سفرهای نوروزی سال جاری باید نسبت به سالهای گذشته تفاوت داشته باشد و این تفاوت در نهایت در سطح کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

گرگان سیبل گردشگری استان گلستان است

وی افزود: اگر مدعی هستیم که استان گلستان دارای ظرفیت بالای گردشگری است و گرگان به عنوان سیبل این هدف قرار دارد باید تلاش کنیم با ارتقای خدمات این حقیقت را هر چه باشکوه تر به منصه ظهور برسانیم.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم دستگاه های اجرایی شهرستان گرگان در سفرهای نوروزی، کمیته بندی ستاد خدمات سفر است که باید سعی کنیم این مهم که هر ساله تکرار می شود با جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت از حالت روتین و استمرار بدون خلاقیت بیرون بیاید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان متذکر شد: دستگاه های دخیل در امر ستاد خدمات سفر باید با برنامه ریزی دقیق و مدون نسبت به چارچوب و دستورالعمل های ابلاغی جدی باشند.

تابلوهای تبلیغاتی گرگان باید به معرفی جاذبه های گردشگری اختصاص پیدا کند

وی یکی از نقاط ضعف حوزه گردشگری گرگان را ضعف در اطلاع رسانی دانست و افزود: شهرستان گرگان در حوزه زیباسازی همیشه مطرح است اما مهم ترین ضعف آن این است که تمامی تابلوهای تبلیغاتی آن در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار گرفته است در صورتی که لازمه افزایش توریسم افزایش تبلیغات است و لازم است چند تابلوی تبلیغاتی سطح شهر به خصوص در ورودی و خروجی به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان اختصاص پیدا کند.

بافت تاریخی گرگان زنده ترین محور گردشگری است

کریمی با بیان اینکه ما به دنبال مقصد کردن گرگان در جذب گردشگر هستیم، گفت: بافت تاریخی گرگان از زنده ترین و پویاترین محورهای گردشگری محسوب می شود که لازم است تبلیغ شوند.

کمیته نظارت بر اقامتگاه های نوروزی گرگان باید جدی باشند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان همچنین اظهار کرد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد خدمات سفر باید به مسئله اقامت نوروزی توجه جدی کنند، گذشتن از ضعف یک مرکز اقامتگاهی بر حسب آشنایی صدمه بزرگی به جذب گردشگر می زند، در این مقوله مهم باید ارائه خدمات و نظارت بر آن از خطوط قرمز ما باشند.

پاسخگویی به گردشگران در مباحث بهداشتی و اورژانسی و همچنین افزایش خدمات در زمان بارندگی از دیگر عوامل مهمی بود که کریمی به آن ها اشاره کرد.

متاسفانه در اقامتگاه های پرمسافر کمترین توجه به نمازخانه ها می شود

کریمی در بخشی از سخنانش نیز به اهمیت زیباسازی و نظافت نمازخانه های اقامتگاه های نورورزی پرداخت و در این باره تصریح کرد: یکی از نکات آُسیب پذیر در جذب گردشگر وضعیت نمازخانه هاست که متاسفانه در اقامتگاه هایی که درآمد بالایی در جذب تورسیم نیز دارند کمترین اهمیت به این بخش داده می شود و نمازخانه با حداقل امکانات و نامناسب تریت تجهیزات در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

تعبیه اتوبوسهای حامل گردشگر در گرگان

وی با بیان اینکه شهرداری ها به شکل ویژه ای بحث زیباسازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: انتخاب شهر برتر در ارائه خدمات در دستور کار ستاد سفرهای نوروزی کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان پیشنهاد داد که اتوبوس هایی در سطح شهر برای گردشگران جهت بازدید از جاذبه های شهرستان تعبیه شود و گفت: بحث گردشگری در سند آمایش استان به عنوان اولویت توسعه مطرح شده است و این مهم می طلبد که تخصیص اعتبارات در جهت گردشگری غلیظ تر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.