1395-12-24 19:57
2132
1
36561
شهرداری گرگان نگاه عنایتی بکند؛

پارک موزه قلعه خندان و وعده هایی که محقق نشد

با وجود وعده هایی که برای توسعه تپه تاریخی قلعه خندان گرگان داده شده بود اما این روزها شهروندانی که از کنار این تپه می گذرند چیزی جز پله ها و دیوارکشی و چند بنای نیمه کاره اثر دیگری مشاهد نمی کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ یکی از شهروندان گرگانی و از مخاطبین سایت پاسرو، یادداشتی به قرار زیر برای ما ارسال کرده است که از نظر می گذرانید:

ضلع غربی میدان مازندران و در حوالی بلوارغدیر (اسلام آباد) شهرستان گرگان تپه ای باستانی با شهرت جهانی و چشم اندازی بسیار زیبا خودنمایی می کند. «تپه قلعه خندان» یک اثر ملی به شماره ثبت ۱۷۰۱ از قدیمی ترین تفرجگاه های مردم گرگان بوده که متاسفانه در دهه های اخیر به دلیل عدم توجه کافی مسئولان شهری به منطقه ای متروکه با معضلات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده بود.

اما خوشبختانه در سالهای ۸۹ و ۹۰ تلاش هایی از سوی شهرداری برای آزادسازی، دیوارکشی، ساخته پله های دسترسی و ...صورت گرفت و زمینه را برای تبدیل این تپه به یک پارک موزه باستانی و فرهنگی فراهم نمود.

در طرح این پروژه و بر اساس گفته های مهندس محسن احمدی معاون وقت عمرانی شهرداری گرگان (مصاحبه در تاریخ ۸۹/۵/۲۳ – کد خبر ۱۲۷۸۲۷۶) مساحت این مجموعه سه و نیم هکتار ذکر شده و قرار بود در آن فضاهايی چون مکان بازی، فضای سبز، آلاچيق، چايخانه سنتی، تلسکوپ، يادمان مشاهير گرگان، غرفه های نمايشگاهی (صنايع دستی) و همچنين سکوهايی جهت بازديد از اشياء و ديوارهای تاريخی موجود احداث شود.

در ادامه صحبتهای ایشان به احداث فضای سبز با آبنما، سرویس بهداشتی و پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو نیز اشاره شده بود.

اما این روزها شهروندانی که از کنار این تپه می گذرند چیزی جز پله ها و دیوارکشی و چند بنای نیمه کاره اثر دیگری از موارد ذکر شده مشاهد نمی کنند.

فرصتی که همچنان منتظر نگاه مسئولان شهری برای تبدیل شدن به مکانی جهت پر کردن خلاء فضاهای عمومی، فرهنگی و تفریحی شهر گرگان که همچنان با کمبود این نوع اماکن درگیر است.

به هر حال امیدواریم با تلاش و همت مجموعه شهرداری گرگان نسبت به ادامه اجرای پروژه پارک موزه قلعه خندان و افتتاح آن در آینده ای نزدیک، شاهد درخشش این نگین تاریخی و گردشگری در سطح منطقه شمال کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ma

البته بهتره بگوییم قلعه گریان

0
0
پاسخ
1395-12-25 12:07

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.