1396-05-07 16:30
1100
0
42075
امام‌جمعه شهرستان گالیکش:

نمی‌توانیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم / بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند

امام‌جمعه گالیکش گفت: دقت کنند و ببینید که شرایط برجام رعایت می‌شود یا خیر.

به گزارشگلستان ما به نقل از  "پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه " حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «محمد دلبری» در خطبه‌های نماز جمعه گالیکش به هیئت نظارت بر برجام گفت: دقت کنید و ببینید که شرایط برجام رعایت می‌شود یا خیر؛ مجلس نمایندگان آمریکا به‌اتفاق آراء طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند که مجلس سنا نیز آن را تأیید کرده است. اگر رئیس‌جمهور آمریکا آن را امضاء کند قانون می‌شود و لازم‌الاجراست.

به گفته وی محور اساسی این تحریم‌ها موشک بالستیک و تحریم‌های حقوق بشری است.

خطیب جمعه گالیکش افزود: هدف دشمن ایجاد جنگ روانی و ایجاد دوقطبی بین مردم و مسئولین است. باید وحدت را سرلوحه خودمان قرار بدهیم و همدلی و هم‌زبانی را رعایت کنیم. باید به فکر تقویت جبهه مقاومت باشیم، باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم. باید بین نیروهای مسلح و دولتمردان هماهنگی باشد که در همین راستا سران سپاه با رئیس‌جمهور دیدار داشتند.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم.وی در بخشی از سخنان خود در خصوص ارزش جوانی گفت: ای بندگان خدا از دنیا برای آخرت خودتان زاد و توشه بردارید و ایام جوانی خودتان را غنیمت بشمارید. اگر انسان در جوانی به کارهای خیر عادت کند و آن‌ها را انجام بدهد خداوند در سن پیری ثواب اعمال خیری که در جوانی انجام می‌داده را به او عنایت می‌کند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: بهترین توشه برای آخرت تقواست و بهترین زمان هم برای تقوا جوانی است.امام‌جمعه گالیکش با اشاره به‌روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه و تبریک میلاد باسعادت فرزندان حضرت موسی بن جعفر علیهم‌السلام به‌ویژه ولی‌نعمتمان حضرت امام رضا علیهم‌السلام گفت: بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند. امام‌زاده‌ها در گسترش اسلام ناب محمدی (ص) بیشترین نقش را داشته‌اند، پس توصیه می‌شود به زیارت آن‌ها بروید و احترام آن‌ها را نگهدارید.

خطیب جمعه گالیکش به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: باید از مشروطیت درس‌ها و عبرت‌هایی بگیریم. علما و مراجع تقلید ما نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کردند. اسلامی شدن قانون ازجمله موارد مشروطیت است که متأسفانه دیدیم چه بلایی سر آن آوردند و نتیجه‌اش روی کار آمدن رضاخان قلدر شد.وی اضافه کرد: نخبگان کشور نتوانستند به وظایف خودشان عمل کنند و بین نخبگان و عاملان وحدت و نهضت تفرقه انداختند و باعث شد که این قیام و نهضت مشروطیت با شکست مواجه شود.حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: حضرت امام (ره) باوجود مردم انقلاب را به پیروزی رساندند و این شجره طیبه اکنون در بین ما به‌عنوان امانت است لذا باید قدر این انقلاب را بدانیم و نگذاریم اتفاقاتی که در مشروطیت رخ داد در انقلاب ما هم رخ بدهد.

امام‌جمعه گالیکش در خصوص حمایت از مظلومان جهان گفت: امروزه می‌بینیم که چطور به مردم مظلوم فلسطین ظلم و ستم می‌کنند و آن‌ها را مورد هجوم خودشان قرار می‌دهند و راه مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران می‌بندند و در میانمار مسلمانان را به شهادت می‌رسانند که ما این‌ها را محکوم می‌کنیم.خطیب جمعه گالیکش در پایان ضمن تبریک 5 مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «باقر موسوی» امام‌جمعه سابق گالیکش و همچنین از حضور پرشور مردم این شهرستان در نماز عبادی سیاسی جمعه تقدیر و تشکر کرد.

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.